تولد یک اسطوره مطلق مبارک! پرفروش ترین خودروی فولکس واگن در تمام دوران و محبوب ترین خودروی اروپا امروز 50 ساله شد. در 29 مارس 1974، تولید سری گلف Mk1 در کارخانه ولفسبورگ آلمان آغاز شد. از آن زمان تاکنون بیش از 37 میلیون دستگاه فروخته شده است. با انجام محاسبات، بیش از 2000 نفر در طول نیم قرن گذشته هر روز یک مورد خریده اند.
جایگزین بیتل در ابتدا در اواخر دهه 1960 زمانی که پورشه نمونه اولیه EA 266 را توسعه داد، ظاهر شد. بیش از 50 خودرو ساخته شد، اما این پروژه در نهایت در اکتبر 1971 لغو شد. این خودروها دارای یک موتور خطی خنککننده با آب بودند که در زیر صندلی عقب قرار گرفته بود، که از نظر فنی خودرو را به موتور وسط تبدیل کرد. محل قرارگیری موتور گازی کار تعمیر و نگهداری را دشوار می کرد.
![فولکس واگن EA 266](https://cdn.motor1.com/images/static/16x9-tr.png)
حداکثر سرعت 116 مایل در ساعت را فراهم کرد که برای یک econobox خیلی ضعیف نبود. اگرچه یک هاچ بک موتور وسط بسیار سرگرم کننده به نظر می رسد، اما واقعیت کاملاً متفاوت بود. شایعات حاکی از آن است که موتور خیلی داغ شده و بخار وارد کابین می شود. نه تنها این، بلکه ادعا شد که وسیله نقلیه نسبتاً پر سر و صدا و همچنین ناپایدار در جاده خیس است.
این احتمال وجود دارد که به هر حال ساخت آن بسیار گران تمام می شد، بنابراین ماشین از بین رفت. همچنین با توجه به موقعیت مکانی موتور که دسترسی به آن سخت است، ناخوشایند به نظر می رسید و تعمیر آن بسیار دردناک بود. فولکسواگن میگوید که از 50 خودروی تولید شده توسط پورشه در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970، تنها تعداد انگشت شماری باقی مانده است.
![<p>فولکس واگن EA 276</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture> </section>
<section contenteditable=](https://cdn.motor1.com/images/static/16x9-tr.png)
![<p>فولکس واگن EA 276</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture> </section>
</section>
<p>تقریباً در همان زمان، EA 276 در خانه در ولفسبورگ با طراحی دیفرانسیل جلو و موتور جلو مهندسی می شد. تنها یکی از آنها ساخته شد، اما حتی آن نمونه اولیه نیز کاملاً کاربردی نبود. زیر کاپوت آن موتور باکسر هوا خنک بیتل داشت، در حالی که مخزن سوخت زیر صندلی های عقب قرار داشت. هاچ بک کوچک – که بهتر به نظر می رسید اما هنوز کمی عجیب به نظر می رسید – دارای یک محور پرتو پیچشی و یک فضای بار جادار بود.</p>
<p>پروژه EA 276 نیز کنار گذاشته شد، زیرا فناوری موتوری که از آن استفاده میکرد، برای محصولی جهانی منسوخ شده بود. با این حال، این خودرو یک بار بر نسل اول فولکس واگن گل که در سال 1980 در برزیل با موتور 1.3 لیتری هوا خنک بیتل عرضه شد، اما در جلو نصب شد، تأثیر گذاشت. هاچ بک گل حدود یک سال بعد یک سدان Voyage تولید کرد.</p>
<section contenteditable=](https://cdn.motor1.com/images/static/16x9-tr.png)
![<p>فولکس واگن EA 337</p>
<p>” width=”16″ height=”9″ loading=”lazy”/> </source></source></picture> </section>
<p>گلف واقعی قبل از گلف، EA 337 بود که توسط کسی جز جورجتو جوجارو از ایتال دیزاین نوشته نشده بود. مدل تولیدی از چراغهای جلو مربعی به گرد تبدیل شد در حالی که چراغهای راهنما از گلگیرها به سپر جلو منتقل شدند. علاوه بر این، دستگیرههای درهای Golf Mk1 از بدنه بیرون میآیند در حالی که در EA 337، دستگیرهها همسطح بدنه قرار میگیرند. شیشه جلوی گلف به اندازه نمونه اولیه صاف نیست.</p>
<p>جوجارو میخواست چراغهای جلو مستطیلی به مدل تولیدی وارد شوند و از نظر اندازه و چیدمان، چراغهای عقب را منعکس کنند. با این حال، فولکسواگن تصمیم گرفت از چراغهای گرد استفاده کند، زیرا تولید آنها ارزانتر بود. او به یاد می آورد که از او خواسته شده بود که یک «خودروی تولید انبوه که باید یک ماشین جمع و جور مدرن با درب صندوق عقب باشد» بکشد. او به یاد می آورد که فولکس واگن از او خواسته بود “جانشینی برای بیتل برای ما طراحی کند. و اگر فضای داخلی تقریباً با فضای بیتل یکسان باشد، راضی خواهد شد.”</p>
<p>اگرچه جوجارو همه چیز از BMW M1 گرفته تا لوتوس اسپریت را طراحی کرده است، او یک بار گفت که گلف “مهمترین خودروی حرفه ای من است.” در سال 2008 زمانی که او 70 سالگی خود را جشن گرفت<sup>هفتم</sup> روز تولد، این طراح نمادین خودرو گفت که موفقیت فولکس واگن گلف اصلی “درهای زیادی را به روی من باز کرد.”</p>
<p>تا آنجا که به نام خودرو مربوط می شود، “Golf” از کلمه آلمانی برای “جریان خلیج” (“Golfstrom”) جریان اقیانوسی گرفته شده است. 50 سال بعد، فولکسواگن همچنان از این نام نمادین برای نسل هشتم خودروی کامپکت خود استفاده میکند. این دو هاچ بک/واگن اخیراً فیس لیفت میان چرخه را پشت سر گذاشتند و تا چندین سال در فروش باقی خواهند ماند تا اینکه گلف Mk9 تمام الکتریکی جای خود را در خط تولید پیدا کند.</p>
</p></div>
<p><br />
<br /><a href=](https://cdn.motor1.com/images/static/16x9-tr.png)