بنتلی اولین EV را به دلیل مشکلات نرم افزاری به تاخیر انداخت


بنتلی در ابتدا قصد داشت اولین مدل صرفا الکتریکی خود را در سال 2025 معرفی کند اما این اتفاق دیگر نمی افتد. مدیر عامل شرکت آدریان هالمارک گفت اخبار خودرو اروپا EV به دلیل مشکلات فنی ناشی از مشکلات نرم افزاری و همچنین “نگرانی های مربوط به پلت فرم” یک سال به تاخیر افتاده است. انتظار می‌رود خودروی برقی افتتاحیه Crewe در اواخر سال 2026 پوشش داده شود، اما تحویل مشتریان تا سال 2027 آغاز نخواهد شد.

بصورت جداگانه، اتوموبیل دریافته است که بنتلی همچنین هدف خود را برای تبدیل شدن به تمام الکتریکی تا پایان دهه به عقب رانده است. بر اساس دستور کار جدید، مارک فوق لوکس بریتانیا می خواهد تا سال 2033 به طور کامل از شر خودروهای بنزینی خلاص شود. تاخیر سه ساله به شرکت اجازه می دهد تا بیشتر روی خودروهای پلاگین هیبریدی سرمایه گذاری کند تا انتقال نرم تر به خودروهای فقط برقی را فراهم کند. ترکیب اوایل دهه آینده

خودروی برقی افتتاحیه قرار است در خانه در بریتانیا تولید شود و زیربنای آن پلتفرم برقی ممتاز است که توسط پورشه و آئودی ساخته شده است. اولین مدل های مبتنی بر PPE به تازگی به عنوان نسل دوم Macan در ژانویه و Q6 E-Tron در اوایل این هفته معرفی شده اند. در حالی که هر سه برند زیر چتر گروه فولکس واگن قرار دارند، آئودی از نظر فنی مالک بنتلی (و همچنین لامبورگینی و دوکاتی) از سال 2022 است.

با توجه به اینکه Macan و Q6 E-Tron نیز طبق اعلام اولیه قرار بود زودتر به بازار بیایند، تصمیم به تاخیر انداختن EV نباید تعجب آور باشد. قبل از ورود اولین مدل بدون آلایندگی، بنتلی در حال آماده شدن برای راه اندازی یک مجموعه پلاگین هیبریدی با عملکرد بالا مبتنی بر V8 است. این خودرو به طور غیرمستقیم جایگزین مدل محترم W12 خواهد شد که متاسفانه با Batur 740 اسب بخاری از بین می رود.

رئیس این شرکت اذعان می کند که بنتلی تخمین زده بود که تقاضا برای خودروهای هیبریدی نزدیک به پایان دهه کاهش یابد، اما اکنون انتظار می رود افزایش یابد. در نتیجه، این خودروساز گران‌قیمت «صدها میلیون» را برای موج جدیدی از PHEV‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند که در اوایل دهه آینده در فروش باقی می‌مانند تا تقاضا را برآورده کنند.

بعداً در سال 2024 شاهد آن نصب سریع V8 PHEV در GT، GTC و Flying Spur خواهیم بود. V6 PHEV فعلی باقی می ماند در حالی که بنتایگا تا سال 2026 که این شاسی بلند شیک قرار است الکتریکی شود، قوای محرکه بنزینی خالص خود را حفظ خواهد کرد. فقط.

EV که اکنون با تاخیر مواجه شده است جایگزین مدل موجود نخواهد شد زیرا محصولی کاملا متفاوت خواهد بود. هنگامی که وارد می شود، نسخه داغتر Speed ​​به عنوان “W12 باتری” با موتورهای الکتریکی توسعه یافته برای ارائه 50 تا 100 درصد قدرت بیشتر نسبت به ICE ها در حال تبلیغ است. در حال حاضر، قوی ترین مدل روی این پلت فرم PPE پورشه ماکان توربو با قدرت 630 اسب بخار و گشتاور 833 پوند فوت (1130 نیوتن متر) است.

طبق بیانیه سال گذشته هالمارک، باتری‌هایی که در اولین خودروی الکتریکی بنتلی قرار می‌گیرند، آب کافی برای مسافت 350 تا 450 مایل (563 تا 724 کیلومتر) با یک بار شارژ خواهند داشت. شارژ کردن باتری از 10 تا 80 درصد کمتر از 20 دقیقه طول می کشد.

در حال حاضر، بنتایگا با سهم 44 درصدی از کل حجم در سال 2023، پادشاه بی چون و چرای فروش است. Continental GT/GTC با 31 درصد در رتبه بعدی قرار دارد، در حالی که Flying Spur با 25 درصد، آخرین جایگاه را به خود اختصاص داده است. درصد سهم در سال 2023، کل تحویل با 11 درصد کاهش به 13560 دستگاه رسید.



منبع