آئودی از طرح نامگذاری گیج کننده خود خلاص می شود


آئودی در سال 2017 همه ما را گیج کرد، زمانی که یک طرح نامگذاری دو رقمی را در خط تولید معرفی کرد. این اصطلاح بر اساس خروجی است، از “30” برای خودروهایی که 109-128 اسب بخار قدرت دارند تا “70” برای وسایل نقلیه با حداقل 536 اسب بخار. ترکیب دو عددی در کنار نشان های معمولی مانند TFSI، TDI و Quattro ظاهر می شود. پس از تنها هفت سال، این شرکت تصمیم گرفته است که از این نامگذاری های مبهم فاصله بگیرد.

Q6 E-Tron که در این هفته معرفی شد، پیشرو است، اگرچه این سوئیچ از نظر فنی با Q8 E-Tron شروع شد. اعداد را روی درب عقب شاسی بلندهای الکتریکی بزرگتر نیز نخواهید یافت. با این حال، آئودی همچنان از استراتژی نامگذاری گیج کننده در اسناد رسمی Q8 E-Tron استفاده می کند. فلوریان هاوزر، رئیس بخش فروش و بازاریابی محصولات خودروهای الکتریکی باتری دار آئودی، گفت: خودکار اکسپرس شرکت دیگر نیازی به قرار دادن اعداد ندارد.

Four Rings به دنبال ساده‌سازی مدل‌های ارائه شده، با اشاره به کراس اوور الکتریکی جدید است. Q6 معمولی با چهار چرخ متحرک با نام Q6 E-Tron Quattro شناخته می شود در حالی که مدل داغ SQ6 E-Tron است. یک نوع دیفرانسیل عقب آینده با نام Q6 E-Tron عرضه خواهد شد. با این حال، آئودی ممکن است مجبور باشد پسوندی مانند “عملکرد” ​​را برای مشخص کردن خط تولید مدل ارائه شده با چندین انتخاب اندازه باتری اضافه کند.

این فقط خودروهای الکتریکی نیستند که از طرح نام‌گذاری ساده استفاده می‌کنند، زیرا خودروهای بنزینی و دیزلی موظف به پیروی از آن هستند. خب یه جورایی آئودی به مجله بریتانیایی گفت این ترکیب دو رقمی از درب صندوق عقب و درب عقب خودروهای مجهز به موتور ICE حذف خواهد شد. با این حال، مارک مستقر در اینگولشتات تصمیم نگرفته است که آیا نام گذاری قبلی با حذف پیکربندی، مواد بازاریابی و غیره به طور کامل حذف شود یا خیر.

تغییرات بیشتر مرتبط با نام در راه است. یک سال پیش، مارکوس دوزمان، مدیرعامل سابق آئودی، تأیید کرد که A4 برای نسل بعدی خود به A5 تبدیل خواهد شد، دقیقاً مانند A6 که به نام A7 تغییر خواهد کرد. در نتیجه، برای A5/S5/RS5 Avant و A7/S7/RS7 Avant آماده شوید، هر چقدر هم که اینها عجیب به نظر برسد. باید دید آیا جانشینی سدان برای A4 فعلی وجود خواهد داشت، زیرا تمام تصاویر جاسوسی اسپورت بک پنج در را نشان می دهد. این اقدامی غیرعادی از سوی آئودی خواهد بود که رقیبی برای سدان سری 3 BMW و سدان کلاس C مرسدس بنز را متوقف کند.

افزایش سطح گاز/دیزل A4 و A6 بخشی از برنامه این شرکت برای استفاده از اعداد فرد برای وسایل نقلیه مجهز به موتورهای احتراقی و اعداد زوج برای خودروهای برقی است. تغییر نام این دو مدل، فضایی را برای مدل‌های A4 و A6 با باتری ایجاد می‌کند.

در جاهای دیگر، آئودی قصد دارد پس از اجرای مدل های نسل فعلی، کراس اوورهای سوپرمینی A1 و Q2 را کنار بگذارد. TT در نوامبر 2023 متوقف شد و تولید R8 در این ماه به پایان می رسد.

در همین حال، یک SUV فول سایز Q9 با ردیف سوم جادار را به عنوان پاسخی دیرهنگام به مرسدس GLS و BMW X7 آماده می کند. Q9 یکی از آخرین مدل های جدید با قدرت ICE خواهد بود زیرا آئودی قصد دارد از سال 2026 فقط خودروهای برقی را روانه بازار کند. این شرکت قصد دارد تا سال 2033 به تولید خودروهای گازسوز پایان دهد تا به یک برند فقط الکتریکی تبدیل شود.



منبع