به این 72 سی سی V12 کوچک Scream Its Little Heart گوش دهید


ما عاشق موتورهای در مقیاس کوچک هستیم. البته، در مقیاس کوچک بستگی به زمینه دارد – این 0.07 لیتری V12 در مقایسه با لنگر 6.5 لیتری 12 در یک لامبورگینی Revuelto جدید بسیار کوچک است. اما در واقع یک تکه نسبتاً بزرگتر از موتورهای مدل قبلی است که دیده ایم، و صدایی متناسب با اندازه آن دارد.

این موتور در آخرین ویدیوی JohnnyQ90 نشان داده شده است. علیرغم اندازه آن (72 سی سی یا 4.4 اینچ مکعب حجم)، این V12 تمام پیچیدگی یک آسیاب ایتالیایی با دور بالا را دارد. چهار میل بادامک و 48 سوپاپ در سرها بسته شده است. جرقه از توزیع‌کننده‌های دوتایی می‌آید و جلوی در معرض پیچ و خم تسمه‌هایی را نشان می‌دهد که بادامک‌ها، پمپ آب و پمپ روغن را به حرکت در می‌آورند. یک رادیاتور بزرگ دارای یک فن الکتریکی است که وقتی دما به حدود 150 درجه فارنهایت می رسد روشن می شود. و هدرهای اگزوز با پیچ و تاب لذت بخش از یک صدا خفه کن بزرگ خارج می شوند.

موتور 72 سی سی V12
موتور 72 سی سی V12
موتور 72 سی سی V12

خوشبختانه صدا خفه کن در این اپلیکیشن صدا را خفه نمی کند. قبلاً V12 های هدر باز کوچک را شنیده بودیم و صدای آنها عالی است. با این حال، این یکی صدای غرش عمیق تری دارد که در حالت بیکار کاملاً بد به نظر می رسد. یک RPM متر با انرژی لیزر، این V12 را در دور آرامی در حدود 1700 نشان می‌دهد و با صدای بیسی که ما انتظار داریم در چیزی بزرگ‌تر می‌چرخد. با دریچه گاز، ما یک موسیقی متن V12 مناسب را دریافت می کنیم زیرا دور آن به حدود 7500 RPM می رسد. برخی تنظیمات اضافی ممکن است در این موتور لازم باشد. این یک جیغ 10000 دور در دقیقه مانند مدل شش خطی که در ماه اکتبر دیدیم نیست. اما ما شاکی نیستیم

طبق این ویدئو، موتور با بنزین 95 اکتان کار می کند و به 80 میلی لیتر روغن نیاز دارد. همچنین هنوز در مرحله توسعه است، اما به نظر می رسد در حال حاضر همه چیز به خوبی تنظیم شده است. هیچ نشتی وجود ندارد، هیچ خرابی آشکاری وجود ندارد، و بلافاصله روشن می شود. همچنین مخزن سوخت را نسبتاً سریع تخلیه می کند، اما این قیمت برای نصب یک موتور احتراقی کاربردی روی میز شماست.

این V12 برای فروش نیست (هنوز، به هر حال) اما توضیحات ویدیو ما را به Stirlingkit.com می رساند که در آن تعداد زیادی موتور کوچک در دسترس هستند. لطفا V8 سوپرشارژ 28 سی سی را می گیریم.



منبع