تویوتا مخاطبان خود را می شناسد و پایبندی به پیشرانه های فقط ICE برای علاقه مندانی که به دنبال خرید یک خودروی پرفورمنس هستند جذاب خواهد بود. اگر صحبت از آن شد، کرولا شش سیلندر GR سرانجام گیربکس دستی را که شایسته آن بود دریافت کرد در حالی که موشک جیبی GR Yaris موتور قدرتمند را از نسخه GR کرولا موریزو به ارث خواهد برد.
در مصاحبه با مجله استرالیایی Drive.com.au، مرد محلی مسئول فروش و بازاریابی در مورد جاده برقی سازی طی میزگردی با خبرنگاران در رویداد رونمایی کرولا کراس هیبرید صحبت کرد. شان هانلی گفت تویوتا با خودروهای برقی با باتری مخالف نیست، اما تنوع محصولات راه درستی است که در آینده قابل پیش بینی باید دنبال شود. منظور او مدل های هیبرید، پلاگین هیبرید و مدل های هیدروژنی سلول سوختی بود. تمام خودروها تا پایان دهه تا حدودی برقی خواهند شد، اما به استثنای یک استثنا – مدلهای Gazoo Racing.
مانند BMW، تویوتا در مورد اینکه چگونه از بین رفتن موتور احتراقی در جاده بیطرفی کربن نباید عجله کرد، سخن گفت. بر این باور است که باید ترکیبی از پیشرانه ها وجود داشته باشد تا به مردم اجازه دهد تصمیم بگیرند چه چیزی برای نیازهایشان بهترین است، به خصوص که زیرساخت شارژ EV هنوز در بسیاری از نقاط جهان توسعه نیافته است. خودروهای برقی بیشتری در راهند، اما خودروساز ژاپنی هنوز از ICE دست برنداشته است.
ما یک تکه از پازل GR را از دست می دهیم – چه اتفاقی برای GR Super Sport افتاد؟ آخرین باری که شنیدیم – که در سپتامبر 2021 بود – این هایپرکار یک مفهوم بود و تویوتا در حال مطالعه “تجاری سازی بالقوه” بود. با توجه به آنچه که مهندس ارشد GR86 در مورد محدود کردن محدوده GR به چهار مدل گفت، ما نمیتوانیم خیلی امیدوار باشیم…
15 عکس ها
در واقع، هانلی گفت که “تا سال 2030، هر تویوتا در محدوده ما، به غیر از خودروهای پرفورمنس GR، نوعی از برقیسازی خواهد داشت.” این بیانیه تنها چند هفته پس از آن منتشر شد که مهندس ارشد GR86 گفت که مدل های اضافی GR فراتر از یاریس، کرولا، 86 و سوپرا وجود نخواهد داشت. آیا همه آنها تا هفت سال آینده ادامه خواهند داشت؟ خوشبختانه.