نسل پنجم تویوتا پریوس چند ساعت قبل از نمایش مدل جدید در ایالات متحده در اروپا به نمایش در می آید. ما هنوز نمیتوانیم در مورد مشخصات یا ویژگیهای بازار آمریکا مطمئن باشیم، اما این رونمایی اشارهای به آنچه انتظار داریم ارائه میدهد.
در اروپا، پریوس جدید تنها به صورت پلاگین هیبریدی در دسترس است. این پیشرانه شامل یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با قدرت کل سیستم 220 اسب بخار است. این یک بهبود 99 اسب بخاری (74 کیلووات) نسبت به چهار دیگ 1.8 لیتری کمک الکتریکی خودروی فعلی است که 121 اسب بخار (90 کیلووات) تولید می کند.

16 عکس ها
پلاگین پریوس در اروپا دارای باتری 13.6 کیلووات ساعتی است، در مقابل بسته 8.8 کیلووات ساعتی مدل قبلی. این واحد در زیر صندلی های عقب قرار دارد. در اطلاعیه تویوتا آمده است که این محدوده 50 درصد بیشتر از نسل فعلی است. این نشان دهنده مسافت 58.5 مایلی (94.15 کیلومتری) با قضاوت 39 مایلی (63 کیلومتری) فعلی در بریتانیا است.
پلاگین پریوس با پنل سقفی خورشیدی اختیاری در دسترس خواهد بود. در اعلامیه مدل بازار اروپا اشاره ای نشده است که آیا این سیستم می تواند محدوده رانندگی خودرو را بهبود بخشد یا خیر.
از نظر زیبایی، پریوس جدید آشنا به نظر می رسد و در عین حال ظاهری تازه دارد. این طراحی، قله سقف را بیشتر به عقب می راند، که ظاهری کوپه مانند به خودرو می بخشد. نسبت های تغییر یافته شامل کاهش ارتفاع به میزان 1.969 اینچ (50 میلی متر) و کشش فاصله بین دو محور به همان میزان است. طول کلی 1.811 اینچ (46 میلی متر) کوتاهتر است. عرض 0.866 اینچ (22 میلی متر) افزایش می یابد.


در داخل، پریوس جدید از زبان معماری جزیره با سه حوزه استفاده می کند: “محافظه اطراف”، “ماژول راننده” و “پانل ابزار شناور”. ظاهر شبیه چیدمان کراس اوور bZ4X است زیرا نمایشگر گیج مانند اکثر خودروهای مدرن به جای داشتن یک پوشش در اطراف آن، از داشبورد بیرون میآید.
پشته مرکزی شامل یک نمایشگر سرگرمی اطلاعاتی است که از داشبورد بیرون می آید. به نظر می رسد تنها کنترل فیزیکی یک دکمه در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش باشد.
یک جفت دریچه باریک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی را از کنترل های HVAC جدا می کند. دارای دکمه هایی برای کنترل دمای صندلی و تنظیم دمای کابین است.
پس از این اولین حضور اروپایی، ما انتظار داریم که به زودی مشخصات مدل با مشخصات ایالات متحده را داشته باشیم.