خروج جیپ چروکی از استرالیا با فرمان راست به پایان رسید


جیپ اعلام کرده است که به زودی تولید چروکی فرمان راست را پایان می دهد. این خودروساز جدول زمانی مشخصی برای زمان وقوع این اتفاق برای مدل قدیمی ارائه نکرده است، اما توقف تولید این شاسی بلند را از بازار استرالیا حذف می کند. فروش خودرو در سال های اخیر در آنجا کاهش یافته است.

سخنگوی جیپ استرالیا گفت CarExpert.com این حرکت به جیپ اجازه می‌دهد تا منابع بازاریابی و فروش بیشتری را در «مدل‌های حجم کلیدی» متمرکز کند. به گفته این نشریه، جیپ کمتر از 40 چروکی جدید برای فروش در کشور دارد.

فروش این مدل در طول سال‌ها به شدت کاهش یافته است، به طوری که جیپ در سال 2021 تنها 382 دستگاه چروکی در استرالیا فروخت. این خودرو به سختی از سانگ یانگ کوراندو فروش بیشتری داشت و نسبت به سال 2015 که جیپ 6156 دستگاه چروکی در یک سال فروخت، فاصله زیادی داشت. با این حال، یک سال بعد، در سال 2016، فروش به 2079 کاهش یافت و هرگز بهبود نیافت.

جیپ KL Cherokee را برای مدل سال 2014 در ایالات متحده معرفی کرد. طراحی چراغ‌های دوشاخ آن، که اکنون در صنعت بسیار رایج‌تر است، بسیاری از مشتریان بالقوه را خاموش کرده است، با طراحی مجدد 2018 که منجر به بهترین سال فروش آن در آمریکا شد – 239437. با این حال، مانند استرالیا، فروش SUV در سال های اخیر کاهش یافته است، به طوری که این مدل تا سه ماهه سوم 2022 در مقایسه با زمان مشابه در سال 2021، 61 درصد کاهش یافته است. جیپ سال گذشته را با فروش 135855 چروکی در ایالات متحده به پایان رساند.

به گفته این نشریه، ظاهرا جیپ در حال کار بر روی یک جایگزین چروکی است. این شاسی بلند ممکن است قبل از سال 2024 وارد بازار شود، اما مشخص نیست که آیا این SUV یک محصول محلی خواهد بود یا چیزی جهانی – و در حال حاضر چیزی بیش از حدس و گمان و شایعات وجود ندارد.

از زمان معرفی Cherokee در دهه 2010، Fiat Chrysler Automobiles با گروه PSA ادغام شد و Stellantis را تشکیل داد. جیپ یکی از بیش از ده ها برند زیر چتر این مجموعه است و شرکت کننده سرسخت انقلاب خودروهای الکتریکی در حالی که این شرکت برای محصولات آینده خود برنامه ریزی می کند.

Cherokee از سال 2018 به‌روزرسانی معنی‌داری دریافت نکرده است و در بخش محبوبی رقابت می‌کند که سخت‌تر می‌شود. زمان آن فرا رسیده است که نسل دوم چروکی ظهور کند زیرا فروش مدل نسل فعلی همچنان کاهش می یابد. یک طراحی مجدد قابل توجه می تواند آن را دوباره رقابتی کند.



منبع