خودروی اسپرت برقی کاترهام با سقف در دست بررسی

آخرین باری که کاترهام تلاش کرد یک خودروی اسپورت با کابین بسته بسازد، آنطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت زیرا C120 در نهایت کنسرو شد. رنو این پروژه را خرید و به ساخت کوپه موتور وسط آلپاین A110 برای مبارزه با پورشه 718 کیمن ادامه داد، در حالی که برند بریتانیایی منحصراً با خودروهای روباز ادامه داد. در حال حاضر یک خودروی دو نفره جدید که می تواند سقف داشته باشد اما موتور احتراقی ندارد، در نظر گرفته شده است.

انتظار می رود ستون فقرات EV یک چارچوب فولادی باشد که با بدنه ای سبک وزن ساخته شده از آلومینیوم یا فیبر کربن ترکیب شده است. خودروی اسپرت برقی کاترهام با صدف های جلو و عقب طراحی شده است و لیشلی پیشنهاد می کند که می تواند سقف داشته باشد. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا منظور او یک کوپه با پنل ثابت، تارگا یا پیکربندی متفاوت است.

پیشرانه هیبریدی قبلاً منتفی شده است زیرا وزن اضافه می‌کند و لیشلی می‌گوید که داشتن دو پیشرانه جداگانه یک “مصالحه وحشتناک” خواهد بود. تا جایی که به EV مربوط می شود، اتوموبیل حدس می‌زند که تا سال 2028 یا بیشتر از آن به راه نخواهد افتاد. در این میان، کاترهام 7 به موتورهای احتراقی پایبند است حتی اگر ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتور ICE در بریتانیا در سال 2030 (پنج سال زودتر از اتحادیه اروپا) اجرایی شود. لیشلی گفت تقاضا از بازارهای صادراتی به اندازه کافی قوی است.



منبع Caterham Super Seven 2000

در یک سناریوی ایده‌آل، لیشلی می‌گوید که خودروی برقی دو نفره کمتر از ۷۰۰ کیلوگرم (۱۵۴۳ پوند) وزن دارد و عملکردی را ارائه می‌دهد که او از آن به عنوان عملکرد ۲۰-۱۵-۲۰ یاد می‌کند. منظور او از آن این است که شما 20 دقیقه رانندگی پرشور در یک مسیر مسابقه را با یک بار شارژ کامل انجام می دهید، قبل از اینکه باتری را برای 15 دقیقه شارژ کنید تا دوباره به مدت 20 دقیقه حرکت کنید. اگر کاترهام نتواند این خودرو را با همتای برقی Seven ارائه دهد، رئیس شرکت می گوید که حتی ارزش راه اندازی این وسیله نقلیه را ندارد.

باب لیشلی، مدیرعامل کاترهام، این خبر را در مصاحبه ای با وی اعلام کرد اتوموبیل طی آن او گفت که یک خودروی الکتریکی به جای جایگزینی هفت، مکمل هفت خواهد بود. هد هونچو در ادامه گفت که این خودرو جذاب تر و مدرن تر از خودروهای اسپرت سنتی خواهد بود. اگر برای تولید چراغ سبز باشد، این مدل بر روی یک پلت فرم ماشین الکتریکی اختصاصی با پیکربندی دیفرانسیل عقب ساخته خواهد شد.