اختلافات به نفع اوپل همچنان ادامه دارد زیرا آسترا الکتریکی می تواند با یک بار شارژ کامل 416 کیلومتر (258 مایل) را طی کند، در حالی که E-308 در هر چرخه WLTP یکسان، 400 کیلومتر (248.5 مایل) را طی می کند. این دو مدل یک بسته باتری 54 کیلووات ساعتی با ظرفیت قابل استفاده 51 کیلووات ساعت مشترک دارند. زمانی که از یک ایستگاه 100 کیلوواتی DC شارژ می شود، حدود نیم ساعت طول می کشد تا باتری به 80 درصد برسد.
Astra کاملاً الکتریکی که در بهار سال آینده به فروش می رسد، مکمل نسخه برتر GSe است، یک مدل هیبریدی پلاگین با قدرت 225 اسب بخار (165 کیلووات) و 360 نیوتن متر (265 پوند فوت). گرند اسپرت الکتریک نیز در هر دو سبک بدنه عرضه میشود و میتوانید تنظیمات PHEV را روی نسخههای مشابه پژو 308 نیز داشته باشید.
هجوم EV Stellantis در اروپا ادامه دارد، جایی که Opel Astra برای اولین بار در دوره 32 ساله خود بدون موتور احتراقی ارائه می شود. این خودروی کامپکت برقی که از نظر مکانیکی مربوط به پژو E-308 است که در ماه سپتامبر رونمایی شد، در سبکهای بدنه هاچبک و واگن مشابه با پسر عموی فرانسوی خود عرضه خواهد شد. خودروهای برقی که بر اساس پلتفرمی برای خودروهای مجهز به ICE ساخته شدهاند، تقریباً شبیه همتایان بنزینی و دیزلی خود هستند.
اوپل اشاره میکند که در حالی که «بسیاری از خودروهای الکتریکی دیگر» حداکثر سرعت 150 کیلومتر در ساعت (93 مایل در ساعت) یا 160 کیلومتر در ساعت (99 مایل در ساعت) دارند، Astra EV duo حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت (106 مایل در ساعت) است. ). از نظر کاربردی، این واگن میتواند 516 لیتر در پشت صندلیهای عقب و 1553 لیتر پس از تا کردن آنها را ببلعد. همانطور که انتظار می رفت، حجم در مقایسه با موتور ICE به طور قابل توجهی کاهش یافته است (به ترتیب 608 لیتر و 1634 لیتر).
با تعداد زیادی خودروهای برقی جدید در افق، Stellantis به طور موثر نشان دهنده آغاز پایانی برای ICE های خود در اروپا است، جایی که همه برندهای متعدد آن تا سال 2030 فقط خودروهای برقی می فروشند.