دلیلی وجود دارد که چرا این فولکس‌واگن دارای 20 اسب بخار قدرت و چرخ‌های عقب عجیب و غریب است


همه ما در نوجوانی مشتاق بودیم که گواهینامه رانندگی خود را پس بگیریم. برخی توانستند تنها در 14 سالگی با مجوز یادگیری پشت فرمان خودرو بنشینند در حالی که برخی دیگر باید منتظر بمانند تا 18 ساله شوند. در آلمان، با گرفتن گواهینامه رانندگی A1 می توانید از 16 سالگی رانندگی کنید. با این حال، شما مجاز به رانندگی با ماشین معمولی نیستید.

این هاچ بک عجیب برای کسانی طراحی شده است که می خواهند در اسرع وقت از نظر قانونی رانندگی کنند. این خودرو Geparda (در آلمانی به معنای “یوزپلنگ”) نامیده می شود و به عنوان یک فولکس واگن کاملاً خوب شروع می شود! هاچ بک کوچک یک سری تغییرات را پشت سر می گذارد و تبدیل به یک تریک برای قرار گرفتن در رده L5e می شود. این یک سه چرخ واقعی نیست زیرا محور عقب عجیب و غریب میزبان یک چرخ به اصطلاح “دو چرخ” در وسط است.

به همین دلیل است که وقتی از بغل به آن نگاه می شود، قسمت عقب خودرو به نظر می رسد که شناور است. چرخ ها با نام تجاری بزرگ “Geparda” ما را به یاد VW XL1 می اندازند که در آن پنل های اضافی هدف آیرودینامیکی را انجام می دادند. چرخ‌های عقب نزدیک به هم قرار دارند، به همین دلیل است (به اشتباه) به عنوان سه چرخ دسته بندی می شود.

شرکت سازنده Geparda مدعی است که پس از نصب اکسل عقب غیرعادی، شاسی را برای بهبود پایداری خودرو تغییر داده است. یک تثبیت کننده H&R در جلو و فنرهای Eibach در عقب وجود دارد، بنابراین این عجیب و غریب خودرو باید کمتر از چیزی مانند Reliant Robin باشد. اصلاح شد! را می توان به عنوان رقیبی برای سیتروئن آمی، فیات توپولینو و اوپل راکس ای در نظر گرفت، زیرا سه گانه Stellantis می تواند توسط افراد 16 ساله نیز هدایت شود.

در حالی که این سه برقی هستند، Geparda از یک موتور 1.0 لیتری تنفس طبیعی استفاده می کند. این سه دیگ توسط فولکس واگن با قدرت 59 یا 74 اسب بخار عرضه شد. با این حال، در حال حاضر به طور قابل توجهی تنظیم شده است و تنها 20 اسب بخار است و از طریق یک جعبه دنده پنج سرعته دستی به محور جلو هدایت می شود. با این وجود، هنوز هم می تواند به سرعت 68 مایل در ساعت برسد، بنابراین از نظر تئوری امکان رانندگی با آن در اتوبان وجود دارد. رک و پوست کنده وحشتناک به نظر می رسد.

وزن آن فقط 2000 پوند است و 49 مایل در هر گالن باز می گردد. Geparda دارای ترمزهای درام عقب، دیسک های جلو، چهار کیسه هوا، ABS و ESP است. ظرفیت آن چهار نفر است و وزن کلی آن کمتر از 3000 پوند است.

Geparda که در باد هومبورگ مستقر است، قبلاً اولین خودروها را تحویل داده است و حدود 20000 یورو (21650 دلار) دریافت می کند. این نوع پول اگر 18 سال یا بیشتر داشته باشید، خودروهای زیادی برای شما می‌خرد، اما اگر تا آن زمان نتوانید صبر کنید، این کار انجام می‌شود. این تنها شرکت آلمانی نیست که این تبدیل‌ها را ارائه می‌کند، زیرا الناتور همین کار را با فیات 500 انجام می‌دهد.



منبع