در حالی که GR86 در اروپا موجود است، BRZ متأسفانه نیست. با این حال، شایعات حاکی از آن است که سوبارو نظر خود را تغییر داده و قصد دارد در آینده نزدیک کوپه RWD را در قاره کهن معرفی کند. با سختتر شدن مقررات انتشار گازهای گلخانهای در اتحادیه اروپا در آستانه ممنوعیت احتمالی فروش خودروهای جدید ICE از سال 2035، ساعت برای خودروهای اسپرت NA در حال تغییر است.
خودروسازان ممتاز تا حد زیادی از گیربکس های دستی صرف نظر کرده اند، مگر ب ام و با M2 و M3/M4 همراه با پورشه و برخی از نسخه های کیمن و 911 آن که برای افراد پاکیزه طراحی شده اند. خودروهایی مانند GR86 آخرین سنگر برای خودروهای اسپورت مقرون به صرفه NA با تعویض چوب و RWD هستند زیرا همه آنها تا اواسط دهه آینده در اتحادیه اروپا منقرض خواهند شد.
نمونههای مرتبط دیگر عبارتند از هیوندای i20 N پرفورمنس (8:33)، فورد موستانگ ماخ 1 (7:58)، تویوتا GR یاریس (8:14)، مینی JCW GP (8:03)، رنو مگان RS Trophy-R ( 7:55)، و نسخه نهایی سوبارو BRZ نسل قبلی (8:43). او همچنین مدلهای BMW M و AMG را به همراه چند پورشه آزمایش کرده است، اما این مدلها بسیار گرانتر از GR86 هستند.
همراه با مزدا MX-5، تویوتا GR86 / سوبارو BRZ دوقلو مقرون به صرفه ترین راه را برای خارش خودروهای اسپرت ارائه می دهد. در دنیایی که به طور فزاینده ای برقی می شود، این مدل ها با موتورهای تنفس طبیعی، دیفرانسیل عقب و گیربکس های دستی خود نسلی در حال مرگ هستند. حتی اگر نام شما سباستین اوژیه یا مکس ورشتاپن باشد، هیچ رکوردی را نمیشکنید، اما همانطور که این ویدیوی سواری نشان میدهد، تویوبارو واقعاً در مدار است.
خودروهای اسپرت کریستین گبهارت GR86 را دور پیست چالش برانگیز نوربرگ رینگ طی کرد و توانست این دور را در 8 دقیقه و 27.27 ثانیه طی کند. چگونه در برابر سایر خودروهای اسپرتی که او در سال های اخیر در جهنم سبز آزمایش کرده است، مقابله می کند؟ پشت فرمان هیوندای i30 N پرفورمنس، راننده آزمایشی ماهر با فولکس واگن گلف GTI Clubsport 45، نوردشلایف را در 8:05 و حدود سه ثانیه سریعتر دوید.