رئیس BMW برای توسعه زیرساخت های سوخت گیری هیدروژنی استدلال می کند

BMW iX5 هیدروژن جلو استاتیک

Zipse در ترجمه بیانیه خود از کنفرانس گفت: ما فکر می کنیم خاموش کردن موتور احتراقی در اروپا اشتباه است. اگر فقط به یک فناوری برود صنعت از نظر مقیاس و ساختار متفاوت از امروز به نظر می رسد. “

اجازه ندهید اظهارات Zipse در کنفرانس باعث شود فکر کنید BMW هیچ علاقه ای به خودروهای برقی ندارد. این شرکت در حال توسعه پلت فرم Neue Klasse برای نسل بعدی محصولات الکتریکی خود است. سری 3 جدید با استفاده از این زیربناها باید در سال 2025 وارد بازار شود. محصولات بیشتر Neue Klasse بعداً وارد می‌شوند.

20 عکس ها

در حالی که این نظر Zipse است، قوانین از سراسر جهان ممکن است بازار موتورهای احتراقی را از بین ببرد. اتحادیه اروپا به چنین ممنوعیتی نزدیک است که از سال 2035 شروع شود. اگرچه، طبق گزارش ها، آلمان در حال عقب نشینی است. کالیفرنیا که بازار اصلی BMW است، فروش جدید ICE را در سال 2035 ممنوع کرده است.

با نگاهی به استراتژی های آینده خودروسازان در سراسر جهان، تصور می کنید که موتورهای احتراقی به تدریج از بین می روند و خودروهای الکتریکی جایگزین آنها می شوند. الیور زیپس، رئیس BMW در جریان کنفرانس روز نوآوری در ارلانگن، آلمان، این روایت را عقب نشینی کرد. Wirtschafts Woche. او با حذف نیروگاه های ICE مخالفت کرد و هیدروژن را به عنوان منبع سوخت معرفی کرد.

Zipse استدلال می کند که هیدروژن مزایایی نسبت به خودروهای الکتریکی دارد. او گفت: «شما به زیرساخت شارژ خود نیاز ندارید. “شما می توانید یک پمپ بنزین را در دو روز تبدیل کنید. مسیری که در آنجا وجود دارد، نسبتا کوتاه است، بر خلاف حرکت الکتریکی، جایی که شما نیاز به اتصال به شبکه ولتاژ متوسط ​​دارید و برای هر خودرو به زیرساخت شارژ نیاز دارید.”

طبق گزارش‌ها، سری 3 مبتنی بر Neue Klasse دارای فاصله بین دو محور طولانی‌تر و اورهنگ‌های کوتاه‌تر است. برای کاهش وزن، خودرو از آلومینیوم، فیبر کربن و پلاستیک تقویت‌شده با فیبر کربن (CFRP) استفاده گسترده‌ای می‌کند. این پیشرانه به ترتیب شامل طرح های تک موتوره یا دو موتوره برای دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک خواهد بود. گفته می شود این باتری برد بیش از 435 مایل (700 کیلومتر) را فراهم می کند.



منبع

زیپس می گوید که هیدروژن “تنها ماده خامی است که می توان به طور پایدار تولید و ذخیره کرد.” اظهارات او تنها چند هفته پس از آغاز تولید پیل سوختی BMW در مونیخ منتشر شد. در حال ساخت آنها برای iX5 Hydrogen Concept با تولید محدود است (گالری زیر).