این نشان میدهد که مرکز ثقل پایین تنها عاملی نیست که یک وسیله نقلیه میتواند آزمایش وحشتناک گوزن را با موفقیت پشت سر بگذارد. کمکهای الکترونیکی نیز بر نتایج تأثیر میگذارند، اما مهمتر از آن، کشش لاستیکها.
با معرفی بیشتر خودروهای برقی، تعداد انگشت شماری از آنها قبلاً آزمایش وحشتناک گوزن را پشت سر گذاشته بودند. وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً برای بررسی اینکه آیا خودرو می تواند با خیال راحت از یک مانع ناگهانی مانور دهد (و بعد از آن به خط بازگردد) طراحی شده است. حتی خودروهای برقی کراس اوور بالاتر نیز معمولاً عملکرد خوبی دارند – به جز Volvo C40 Recharge که اخیراً توسط افرادی از YouTube آزمایش شده است. km77.com.
در مقایسه، تسلا مدل Y قبلاً آزمایش گوزن را انجام داد و مانور را با سرعت 83 کیلومتر در ساعت (52 مایل در ساعت) به پایان رساند. سایر خودروهای برقی کراس اوور مانند VW ID.4 و مزدا MX-30 نیز عملکرد قابلتوجهی داشتند، اما بهتر از آنچه که کراس اوور EV تسلا تاکنون به دست آورده است، نبودند. در همین حال، کیا EV6 نیز اخیرا آزمایش را با سرعت 78 کیلومتر در ساعت (48.5 مایل در ساعت) به پایان رساند.

با سرعت معیار 77 کیلومتر در ساعت (47.8 مایل در ساعت)، C40 Recharge با شکست مواجه شد، با توجه به این که آزمایشکننده به کم فرمانی بیش از حد اشاره کرد. گفته میشود که واکنشهای خودرو عادی است، هرچند گفته میشود لاستیکها و دمای آن روز میتواند عاملی برای تلاشهای ناموفق باشد. با این حال، عدم واکنش ESC خودرو نیز به عنوان یک عامل مورد توجه قرار گرفت.
بهترین تلاش در سرعت 70 کیلومتر در ساعت (43.5 مایل در ساعت) انجام شد که در مقایسه با سایر خودروهای کلاس خود کمی پایین بود.
44 عکس ها