
در اوایل ماه مه، مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن، هربرت دیس تایید کرد که پورشه و آئودی از فصل 2026 وارد فرمول 1 خواهند شد، زمانی که مجموعه جدیدی از مقررات اجرایی شود. شایعاتی در مورد اینکه زوفنهاوزن به دنبال امضای قرارداد با ردبول برای دوره جدید F1 است که در آن خودروها با سوخت کاملا مصنوعی کار خواهند کرد، منتشر شده بود. یک بیانیه مطبوعاتی که امروز توسط پورشه منتشر شد تأیید می کند که مذاکرات در ماه های اخیر انجام شده است، اما دیگر نه.
دو طرف به دلیل اختلاف در نحوه عملکرد تیم نتوانستند به توافق برسند. پورشه می خواست مسابقات فرمول یک “بر اساس شرایط برابر” باشد، اما ردبول نپذیرفت. آرزوی مارک خودروهای اسپورت آلمانی این بود که با بر عهده گرفتن نیمی از مسئولیت های تیم، چیزی بیش از موتور تولید کند.
کریستین هورنر، رئیس فرمول 1 ردبول اصرار دارد که تیم باید استقلال خود را از سال 2026 حفظ کند. در جریان مسابقه F1 آخر هفته گذشته در زند وورت، از او نقل شده است: “تیم بزرگترین دارایی بازاریابی در سطح جهانی برای ردبول است – چرا ما از نظر استراتژیک آن را به خطر می اندازیم. ما در یک مسیر واقعا هیجان انگیز هستیم که اگر شریک مناسبی وجود داشته باشد، به مشارکت یا سرمایه گذاری خارجی وابسته نیست.”
در همین حال، گزارش های اخیر حاکی از آن است که آئودی به دنبال معامله با ساوبر و ورود به فرمول یک از سال 2026 است.
اگرچه قراردادی با ردبول رسما انجام نمی شود، اما پورشه همچنان علاقه مند به پیوستن به فرمول 1 است: “با تغییرات نهایی قوانین، سری مسابقات با این حال محیط جذابی برای پورشه باقی می ماند که همچنان تحت نظارت قرار خواهد گرفت.”
4 عکس ها