296 GTB، SF90 Stradale، Purosangue برقی و EV 2025 تنها نوک کوه یخ هستند زیرا فراری میگوید مدلهای خالص ICE تا سال 2026 تنها 40 درصد خواهند داشت و تا پایان دهه به 20 درصد کاهش مییابد. در سال 2030، خودروهای هیبریدی و برقی هر کدام 40 درصد را تشکیل خواهند داد.
به همین منظور، سال 2025 به عنوان سالی که فراری قصد دارد مدلی بدون موتور احتراقی را معرفی کند، در تاریخ ثبت خواهد شد. یک درصد نباید نگران وزن اضافی باتری و سایر سخت افزارها باشند زیرا مدیر عامل شرکت می گوید مهندسان راهی برای جبران حجم اضافه شده پیدا خواهند کرد. صحبت کردن با CNBCBenedetto Vigna به علاقه مندان این اطمینان را داد که خودروی برقی از طریق و در طول این مدت یک فراری باقی خواهد ماند:
برنج برتر ادامه داد که اگرچه خودروسازان عموماً از تراشه های الکترونیکی کم و بیش مشابهی استفاده می کنند، مهندسان فراری قادر به ارائه چیزی منحصر به فرد و متمایز هستند. مبادا برنامه جاری هایپرکار Le Mans را فراموش کنیم که مطمئناً در سالهای آینده در توسعه خودروهای جادهای هیبریدی و الکتریکی سود خواهد برد.
“از نظر رانندگی، از لحاظ … دینامیک خودرو، ما می توانیم این وزن اضافی را مدیریت کنیم. درست است، ما چند 100 کیلوگرم بیشتر از یک ماشین ICE معمولی برای همان نوع اسب بخار داریم، اما چیزی که واقعاً به من اطمینان می دهد این است که واقعیتی که داریم [a] درک عمیق از دینامیک خودرو بنابراین، این یک چالش است، اما ما آن را به عنوان یک فرصت می بینیم… برای ادامه ساختن چیزی منحصر به فرد.”
برای کنترل کامل در مرحله توسعه، موتورهای الکتریکی در داخل مهندسی خواهند شد. علاوه بر این، باتریها در مارانلو ساخته میشوند و در فرآیندی که ساخت سبک وزن را در اولویت قرار میدهد، در خودروها ادغام میشوند.
تقریبا یک دهه از معرفی لافراری هیبریدی به عموم مردم می گذرد که نشان دهنده تمایل مارانلو برای استقبال از آینده ای برقی است. خط تولید امروز نه یک بلکه دو مدل PHEV با 296 GTB و SF90 Stradale را در بر می گیرد. شاسیبلند Purosangue که در ماه سپتامبر معرفی میشود، بر روی پلتفرمی ساخته میشود که از روز اول برای پشتیبانی از یک پیشرانه هیبریدی طراحی شده است، زیرا حتی اسب پرانسینگ نیز نمیتواند از مقررات سختگیرانهتر آلایندگی مصون بماند.