قبل از ترانزیت تریل، فورد کانسپت فانکی اکونولاین کلیمانجارو را داشت

عجیب است، انتشار هیچ اشاره ای به جالب ترین ویژگی ون ندارد. پانل های بزرگ در عقب باز می شوند تا بخشی از کناره ها و سقف نمایان شود. در حالی که به نظر می رسد این برای نگاهی خوب به طبیعت عالی است، اما اشاره به حمل شکارچیان، تفنگ ها و مهمات باعث می شود از خود بپرسیم که آیا قصد واقعی یک سکوی تیراندازی است یا خیر.

متأسفانه، این مقاله مشخص نکرده است که آیا جروم دانکن فورد مالک مفهوم کلیمانجارو بوده، آن را از فورد قرض گرفته است یا ون را از شخص ثالث گرفته است. این داستان حداقل تاییدی بر زنده ماندن خودرو تا سال 1973 است.

آرشیو فورد همچنین یک مقاله اسکن شده از شماره ژانویه تا فوریه 1974 مجله فروشنده فورد (در بالا) برای ما ارسال کرد. جروم دانکن فورد در استرلینگ هایتس، میشیگان، در سپتامبر 1973 یک رویداد ویژه برای افزایش فروش RV برگزار کرد. به عنوان بخشی از تبلیغات، کانسپت کلیمانجارو در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد. یک باجا برونکو هم آنجا بود.

اگر جزییات دیگری در مورد کانسپت کلیمانجارو به خصوص سرنوشت امروز آن می دانید، در نظرات با ما در میان بگذارید.



منبع مجله Ford Dealer Magazine ژانویه فوریه 1974 1970 فورد Kilimanjaro Van Concept

حداقل سمت راننده یک نردبان ادغام شده در بدنه دارد. یک فرد می تواند از آن برای بالا رفتن از وسیله نقلیه برای دسترسی به لاستیک زاپاس بزرگ روی سقف استفاده کند.

یک سپر اصلاح شده یک جفت قوطی گاز را در خود جای می دهد که به نظر می رسد امن ترین مکان برای آنها در برخورد از جلو نیست. همچنین دو نورافکن وجود دارد.

فورد به تازگی ترانزیت تریل را به عنوان یک ون با در نظر گرفتن فرود، از جمله ویژگی‌های استاندارد مانند سیستم چهار چرخ متحرک، ارتفاع سواری بالا و لاستیک‌های تمام زمینی رونمایی کرد. در حالی که این مدل جدید است، ایده آن نیست. کانسپت اکونولاین کلیمانجارو در سال 1970 تفسیری جذاب از یک دکل برای ماجراجویی های خارج از جاده بود.

متأسفانه، ما اطلاعات بیشتری در مورد مفهوم کلیمانجارو نداریم. صفحه نمایش خودرو شیکاگو نشان می دهد که ون احتمالاً در سال 1970 در آنجا به نمایش گذاشته شده است.

کانسپت فورد کلیمانجارو ون 1970 با مدل

ما از آرشیو فورد جزئیات بیشتری در مورد ون کلیمانجارو خواستیم و توانستیم یک بیانیه مطبوعاتی اصلی را برای ما دریافت کنیم (به گالری زیر مراجعه کنید). در تاریخ 11 نوامبر 1969، سند این وسیله نقلیه را به عنوان “خودروی چهار چرخ محرک ناهموار و جادار که برای مانور در جنگل های باتلاقی یا شن های بیابانی طراحی شده است که شکارچیان، تفنگ ها، مهمات و رادیو دو طرفه را حمل می کند” توصیف می کند.

این ون بر روی لاستیک‌های فایرستون با طرح آج بسیار درشت سوار می‌شود.