قیمت پاور کامپیوتر خرید Power روز 12 مرداد آی تی بازار

بنابراین، پیشنهاد این است که ظرفیت را کمی بیشتر در نظر بگیرید ولی متوجه این مطلب هم باشید که ظرفیت کل از یک حد منطقی بیشتر نشود. کلا باید برای ظرفیت پاور کامپیوتر چیزی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ وات اضافی در نظر بگیرید. یعنی این که اگر مجموع کشش برق قطعات تحت بار به ۶۵۰ وات برسد، انتخاب یک واحد منبع تغذیه ۸۰۰ واتی برای این مجموعه سخت افزاری مناسب خواهد بود.

  • بعضی برای وصل شدن به مادربرد طراحی شده اند اما بعضی دیگر کانکتورهایی دارند که در هارد دیسک ها، فن ها، فلاپی درایوها، کارت های ویدئویی و…
  • Corsair RM750x علاوه بر کارایی بالا؛ ابعاد جمع و جور، دو کانکتور EPS و عملکرد بی صدا؛ مقدار وات خوبی را ارائه می دهد.
  • اگر به بهترین منبع تغذیه 850 وات نیاز دارید و بدوجه محدودی ندارید؛ Corsair AX850 باید بهترین گزینه برای شما باشید.
  • به طور کلی، تجربه‌ی هر یک از علائم ذکر شده به تنهایی نمی‌تواند خرابی پاور کامپیوتر را تایید کند.

دلیل اینکه تاکید داریم لپ تاپ های امروزی به این دلیل است که لپ تاپ های امروزی از باتری های سرخود استفاده می کنند. باتری لپ تاپ های قدیمی، توانایی جدا شدن از لپ تاپ را داشتن و قابل تعویض بودند. این مدارات محافظ زمانی که جریان برق بیش از اندازه باشد یا اضافه انرژی مشخص شده، مانند اتصال کوتاه، صورت بگیرذ، با خاموش کردن منبع تغذیه از کامپیوتر و خود محصول محافظت می‌کند.

Fractal Design Ion SFX Gold – بهترین منبع تغذیه SFX-L

مورد بعدی راندمان بالای یک پاور است که نشان دهنده کارکرد درست و باکیفیت پاور است و اگر این عدد بالای 80% باشد، بسیار بهتر است. همچنین نکات دیگری نیز مانند تعداد پین ها و کم صدا بودن و وزن پاور و قابلیت کارکرد در دمای بالا نیز مهم  است. زمانی که یک قطعه به خاطر انرژی زیادی که به آن وارد شده است، عملکرد درست خودش را از دست بدهد شما نه تنها باید این قطعه را تعویض کنید بلکه باید سخت افزارهایی که با آن در ارتباط بودند را آزمایش کنید تا سالم باشند. حال شما فرض کنید خروجی پاور شما که وصل به مادربرد است دچار اشکال باشد و مادربرد و مدارهای آن را از کار بیاندازد.

شرکت EVGA یکی از برترین تولید کنندگان سخت افزار در جهان نیز بشمار می آید که قطعاتی مانند کارت های گرافیک مطابق با انودیا، مادر برد همچنین تجهیزات جانبی را نیز تولید می کند. پاور EVGA نیز محصولی دیگر از همین شرکت است که در ایران به عنوان یک برند مطرح نیز شناخته می شود. تولید کنندگان داخلی نیز این قطعه برای تمامی کاربران کامپیوتر نیز تولید و روانه بازار نیز کرده اند. این محصول درجه یک می تواند با قدرت 850 وات یک برق رسانی خوب را به سیستم شما بدهد. با یک برآورد کلی از میزان انرژی مورد نیازِ قطعات مادربورد می‌توان تخمین زد که به یک پاور با چه اندازه‌ای نیاز پیدا خواهید کرد.

پاور کولر مستر Cooler Master MWE Gold 850 V2 Full Modular

طریقه تست پاور کامپیوتر سخت نبوده و بر مبنای نوع منبع تغذیه در کیس‌ سیستم‌های مختلف می‌توان با انجام تست‌های مشخصی از سالم بودن سخت افزار اطمینان حاصل کرد. کامپیوتر های شخصی نیز مانند هر وسیله الکترونیکی جهت کار به منبع تغذیه خاص خود نیاز دارند، منبع تغذیه ای که بتواند ولتاژ های مورد نیاز بخش های داخلی یک کامپیوتر را تامین نماید. همانطوری که می دانید ولتاژهای مورد نیاز یک PC ، ثابت شامل ۱۲V, +5V,+3.3V,+5V,-12V,-5V می باشد. اما در منبع تغذیه کامپیوتر پارامتر متغیری مانند آمپراژ و بالانس توان خروجی نیز وجود دارد.

قیمت منبع تغذیه (پاور)