فرمان چهار چرخ ممکن است برای خودروهای اسپرت با عملکرد بالا به نظر برسد، اما خودروهای لوکس بزرگ و کراس اوورها نیز از آن استفاده می کنند. این فناوری به کنترل خودروهای بزرگ از پشت فرمان کمک میکند و در عین حال مانور دادن در فضاهای تنگ، مانند پارکینگ یا خیابانهای شلوغ شهر را آسانتر میکند.
لادا اصلاح شده دارای چهار چرخ فرمان است، یکی برای کنترل هر تایر
وقتی ماشین در پیست بود اولین سفر خوب پیش نرفت. قفسههای فرمان برگردانده شدهاند، به این معنی که دو راننده باید در جهت مخالف بقیه بپیچند، که چند دقیقه طول کشید تا متوجه شوند. هنگامی که همه در یک صفحه قرار گرفتند، چهار راننده شروع به تلاش کردند تا بفهمند چگونه خودرو را کنترل کنند.
لادا همچنین دو بار اسلالوم را به پایان رساند، یک بار با فرمان چرخ های جلو و دیگری با چرخ های عقب. فرمان چهار چرخ نیز امکان پیچهای تنگ را فراهم میکرد، حتی اگر رانندگان در کنترل آنها مشکل داشتند. در حالی که فرمان چهار چرخ اغلب هندلینگ را بهبود می بخشد، ساخت سریع سیستم لادا منجر به تراز ضعیف چرخ ها شده است که باعث کاهش پایداری خودروهای اسپرت آن می شود.
فرمان چهار چرخ روی خودروها چیز جدیدی نیست. برندها و مدلهای مختلف چندین دهه است که از این فناوری استفاده میکنند و هندلینگ و پایداری خودرو را بهبود میبخشند. این فناوری هزینه و پیچیدگی را اضافه می کند، اما یک ویدیوی جدید Garage 54 YouTube راه حل ارزان تری را ارائه می دهد که خودتان آن را انجام دهید. خدمه چهار فرمان به لادا سامارا اواسط دهه 90 اضافه کردند، یکی برای کنترل هر یک از چرخ ها.
خودروی پروژه قبلاً دارای دو فرمان بود که یکی محور جلو و دیگری به عقب می چرخید. اما تغییرات اضافی دو فرمان دیگر را در صندلیهای عقب لادا اضافه میکند که به چهار نفر برای کار با خودرو نیاز دارد. هر فرمان یک قفسه فرمان تغییر یافته را کنترل می کند که در زیر خودرو قرار دارد.
رانندگان به همه جهات چرخیدند تا بفهمند چه چیزی ممکن است و چه چیزی ممکن نیست، و پیروی از دستورالعمل ها نیز همیشه آسان نبود. ماشین در چند مورد مشکل داشت، و رانندگی خارج از کنترل باعث شد که دریچه به پشته لاستیک برخورد کند و بیش از یک بار به علف های هرز فرود آید. اما سرگرمی با سرعت کم همه را از آسیب در امان نگه داشت.