نیسان ۱.۴ میلیارد دلار برای سرمایهگذاری خودروهای برقی و کربن خنثی قرض میکند
بهویژه، نیسان میگوید این وام برای «سرمایهگذاریهای تحرک آلایندگی صفر» است. این شرکت وام را در 30 نوامبر امضا کرد که توسط Mizuho Bank با MUFG Bank و سایر موسسات مالی درگیر ترتیب داده شد. مدت قرارداد پنج و هفت سال است و پول آن صرف تامین مالی برای انواع پروژه های سبز می شود.
نیسان با سرمایه گذاری قابل توجهی در عملیات الکتریکی و کربن خنثی گام بزرگی به سوی آینده برمی دارد. با این حال، برای تحقق این امر، خودروساز ژاپنی وام بزرگی به مبلغ 200 میلیارد ین دریافت کرده است. در بازارهای مالی فعلی، این معادل 1.44 میلیارد دلار است.

نیسان آریا دومین عرضه کننده تمام الکتریکی این شرکت برای بازارهای انبوه است، هرچند که اکنون پس از تاخیرهای متعدد به نمایندگی ها رسیده است. با برد بیش از 300 مایل، هدف آن این است که یک کراس اوور رقابتی در بخش الکتریکی باشد که هر دقیقه شلوغ تر می شود. با شروع قیمت 44485 دلار، به خوبی با هیوندای آیونیک 5، فورد موستانگ Mach-E، کیا EV6 عرضه میشود و در اواخر سال 2023 با شورولت بلیزر EV مطابقت دارد.
بررسی کنید جست و خیز درباره ماشین ها پادکست برای اخبار خودرو و شوخیهای شوخآمیز، در زیر موجود است.
نیسان به جزییات این پروژهها نمیپردازد، جز اینکه میگوید این پروژهها توسط چارچوب مالی پایدار نیسان تعریف شدهاند. این ابتکاری است که توسط نیسان در ماه جولای برای هدایت بهتر بودجه به سمت پروژههای حمایت از انرژیهای تجدیدپذیر و سیستمهای تولید پاک، توسعه باتری، سیستمهای رانندگی خودکار، زیرساخت شارژ EV، خودروهای الکتریکی نسل بعدی و فناوریهای مرتبط راهاندازی شد.
21 عکس ها
وام 1.4 میلیارد دلاری دقیقاً تغییر جیب نیست، اما نیسان با برقیسازی غریبه نیست. نسل اول Leaf BEV در سال 2010 وارد بازار شد و دو سال از تسلا مدل S پیشی گرفت. این یکی از اولین خودروهای الکتریکی موجود در عصر مدرن بود و تا سال 2019 پرفروشترین خودروی برقی جهان بود. با وجود آن شروع اولیه، نیسان تا حدودی در عرصه الکتریکی با تعداد انگشت شماری هیبریدی که لیف را در طول سال ها همراهی می کردند، دچار لغزش شده است. در مورد Leaf، اکنون تا حد زیادی توسط اکثر رقبای برقی پیشی گرفته است که برد و عملکرد بهتری ارائه می دهد.