اما یک چیز مسلم است – سیویک Type R هرگز به عنوان یک استیشن فروخته نشد. اکنون که هوندا سیویک تایپ R FL5 2023 وارد بازار شده است، طراحی X-Tomi غیرممکن را تصور می کند – یک واگن سیویک با قطعات عملکردی و نشان قرمز مورد علاقه.
17 عکس ها
اگرچه، می توان استدلال کرد که این فقط یک هاچ بک معمولی است تا یک واگن، و ما تمایل داریم در مورد آن اتفاق نظر داشته باشیم. اما با شخصیت اسپورت کمرنگی که میتواند با رفتار تهاجمی آئودی RS4 آوانت مطابقت داشته باشد، اصلاً شکایتی نداریم.
اما در شرایطی که یک واگن سیویک تایپ R در سالهای آتی عرضه شگفتانگیز داشته باشد، آیا به خرید آن فکر میکنید؟ BMW این کار را با اولین M3 Touring انجام داد. شاید وقت آن رسیده است که هوندا نیز به فکر ساختن آن باشد.
از زمان معرفی هوندا سیویک تایپ R در سال 1997، این خودروی پرفورمنس با نشان قرمز همیشه به عنوان یک هاچ بک در دسترس بوده است – از سال 2015 به بعد عمدتاً به صورت سه در و سپس به صورت پنج درب. این البته به استثنای FD2 در سال 2007 است. برای اولین بار، سیویک Type R به عنوان یک سدان بر اساس مدل نسل هشتم، به طور انحصاری در ژاپن فروخته شد.
تفسیر X-Tomi Design از Civic Type R FL5 در بالای این صفحه نشان داده شده است. رندر غیررسمی سقف کشیده ای را نشان می دهد تا جلوپنجره عقب عمودی تری به خودروی جمع و جور بدهد. عملی بودن نیز اضافه شده است که در جفت ریل سقف و حجم بار افزوده شده در هوندای رکورددار دیده می شود.
اگر منصف باشیم، هوندا سیویک معمولی تا مدل نسل نهم خود به عنوان یک استیشن در دسترس بود. هوندا که به عنوان یک مدل تورینگ در اروپا و سایر نقاط جهان فروخته شد، ساخت نسخه ای استیت با مدل نسل دهم را متوقف کرد. ما انتظار نداریم که یک نسخه سقف بلند به این زودی ها بازگردد، بیشتر از آن نسخه ای با نشان Type R.