هوندا سیویک تایپ R Dyno Run مدل 2023 نسبت به مدل قبلی پیشرفت داشته است


هوندا قبلاً ثابت کرده است که نسل جدید سیویک تایپ R FL5 قدرتمندتر از مدل قبلی خود FK8 است. توربوشارژ 2.0 لیتری K20C1 خطی چهار به نسخه جدید منتقل شده است، کمی ماساژ داده شده تا تعداد قابل توجهی تولید کند.

اما واقعا چقدر؟ هونداتای یوتیوب یک FL5 را به دست گرفت و آن را در داینو فرو کرد تا اعداد واقعی را آشکار کند. حتی بهتر از آن، مردم داده های قبلی سیویک Type R FK8 2017 را در اختیار دارند که امکان مقایسه واضح بین این دو را فراهم می کند.

همانطور که در ویدئوی بالا نشان داده شده است، سیویک تایپ R 2023 11 اسب بخار (8.2 کیلووات) و 25 پوند فوت (34 نیوتن متر) گشتاور بیشتری نسبت به یافته های قبلی در مورد نسل قبلی خود دارد. اوج گشتاور در 2500 درست در زمان چرخش توربو گرفته شد.

به طور رسمی، FL5 315 اسب بخار (235 کیلووات) و 310 پوند فوت (420 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که نسبت به مدل قدیمی 9 اسب بخار و 15 پوند فوت افزایش یافته است. یافته‌های دینامومتر به اطلاعات بیشتری دست یافتند، هرچند تعجب آور نبود. بیشتر کارهای هوندا روی پیشرانه بر روی توربوشارژر است که اکنون دارای پره های توربین بهینه شده ای است که فشار بیشتری را با برد وسیع تر و کارایی بیشتر ایجاد می کند. اگزوز نیز برای خروج گاز بیشتر به روز شده است.

هوندا هنوز اعداد عملکرد سیویک تایپ R جدید را فاش نکرده است، اما ظاهراً این خودروساز ژاپنی روی بهبود عملکرد آن کار کرده است تا با احترام قبلی خود مطابقت داشته باشد. فراتر از پیشرانه، هوندا سیستم تعلیق خودرو را نیز اصلاح کرد.

در این مرحله، سیویک Type R 2023 در حال حاضر در عملکرد بهتر از FK8، حداقل در سوزوکا، موفق بوده است. FL5 در حال حاضر رکورد تولید دیفرانسیل جلو را در پیست ژاپن دارد و با 0.8 ثانیه از نسل قبلی بالاتر است.

هوندا در حال حاضر تحویل سیویک تایپ R جدید را در ایالات متحده آغاز کرده است. قیمت اولیه 43990 دلار است.



منبع