هوندا و نیسان صحبت های خود را در مورد همکاری با خودروهای برقی تایید کردند



آنچه در اوایل این هفته در رسانه های ژاپنی به عنوان یک شایعه آغاز شد، اکنون به طور رسمی تایید شده است. هوندا و نیسان یک یادداشت تفاهم برای یک مطالعه امکان سنجی به منظور بررسی پتانسیل خودروهای الکتریکی توسعه یافته مشترک امضا کردند. اگر دو خودروساز به توافق برسند، این شراکت می‌تواند شامل همکاری روی نرم‌افزار نیز باشد.

این همکاری هنوز در مراحل ابتدایی خود است، اما اگر نیسان و هوندا قراردادی را امضا کنند، برنامه این است که تلاش ها را به سمت “پلتفرم های نرم افزاری خودرو، اجزای اصلی مرتبط با خودروهای برقی و محصولات مکمل” هدایت کنند. بخش نرم‌افزاری می‌تواند مربوط به فناوری‌های ایمنی و/یا رانندگی خودکار باشد زیرا در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط هر دو شرکت در مورد “تلفات تصادفات رانندگی صفر” صحبت شده است. همچنین شامل یک هدف مشترک برای رسیدن به بی طرفی کربن است.

بر اساس گزارشی که توسط نیکی آسیا چند روز پیش، نیسان و هوندا می خواهند پلت فرم جدیدی را که منحصراً برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شده است توسعه دهند. این همکاری می تواند به مهندسی خودروهای برقی با هم گسترش یابد. علاوه بر این، خودروسازان ژاپنی می‌توانند برای خرید یک پیشرانه و باتری‌های برقی معمولی پول جمع کنند.

یک پیوند نه تنها توسعه را سرعت می بخشد، بلکه هزینه های تحقیق و توسعه را نیز کاهش می دهد. هوندا دیگر با جنرال موتورز برای توسعه کراس اوورهای برقی مقرون به صرفه همکاری نمی کند، بنابراین این واقعیت که به دنبال شریک جدیدی است جای تعجب ندارد. احتمالاً همکاری با جنرال موتورز به Honda Prologue و Acura ZDX در پلتفرم Ultium محدود خواهد شد.

نیسان در مورد خودروهای برقی و سایر انواع خودروها شریکی در رنو دارد. نسل بعدی Micra به شدت بر اساس رنو 5 دوباره متولد شده است. این خودرو از حدود 80 درصد قطعات مشابه استفاده خواهد کرد و در سال 2026 در کارخانه Douai رنو در شمال فرانسه تولید خواهد شد.

با تشدید رقابت چین در حالی که گروه فولکس واگن و Stellantis در حال افزایش دو برابری خودروهای برقی هستند، نیسان و هوندا نمی‌خواهند از آنها عقب بمانند. با این حال، از آنجایی که این دو به تازگی یک تفاهم نامه امضا کرده اند، به این معنی است که یک پلت فرم/خودروی مشترک توسعه یافته بعید است در چند سال آینده عرضه شود، البته به شرط توافق نهایی.



منبع