BMW کتابچه راهنمای کاربر را با نسخه محدود M3 در ژاپن ارسال می کند


گیربکس دستی یک نژاد در حال مرگ است. در حالی که دفترچه‌های راهنما نسبت به سال‌های گذشته سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، هنوز زمان زیادی است که کتاب‌های راهنما برای همیشه از بین بروند. آخرین شواهد از ژاپن آمده است، جایی که BMW در حال ارسال گیربکس دستی خود با نسخه ویژه M3 است.

M3 MT Final Edition که برای بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد اولین برنده شدن BMW در DTM ساخته شده است، تنها به 150 دستگاه محدود می شود و فقط به مشتریان در ژاپن فروخته می شود. بدیهی است که MT مخفف گیربکس دستی است و هر دستگاه به طور استاندارد به سه پدال مجهز است. مانند سایر M3 ها، این خودرو به یک موتور 3.0 لیتری توئین توربو S58 شش خط مستقیم متصل شده است.

ب ام و هر کدام 50 دستگاه را در رنگ های سفید آلپاین، یاقوت کبود سیاه و خاکستری بروکلین خواهد ساخت. تمامی 150 خودرو با الهام از خودروی مسابقه ای M3 DTM اصلی نسل E30 که توسط روبرتو راواگلیا هدایت می شود، چرخ های طلایی و رنگ صندلی قرمز رنگ خواهند داشت.

BMW انتظار دارد تقاضای زیادی برای M3 MT Final Edition شود. اگر سفارشات بیش از میزان خودروهای تعیین شده برای ساخت باشد، این شرکت یک سیستم قرعه کشی برای انتخاب خریداران در ماه می راه اندازی کرده است. با قیمت اولیه 14,200,000 ین (حدود 95000 دلار)، M3 MT نیز ارزان نخواهد بود.

برنامه BMW برای کاهش فروش گیربکس دستی کاملاً شناخته شده است. در حالی که در حال حاضر هنوز چهار خودروی دستی در ایالات متحده می فروشد – M2، M3، M4 و Z4، فرانک وبر عضو هیئت مدیره شرکت در مصاحبه ای در اوایل سال جاری گفت: “اگر می خواهید یک M دستی داشته باشید، باید بخرید. اکنون، این نشان می دهد که روزهای ماشین های دستی M به شماره افتاده است.

اگر اهل پاکی هستید که نمی‌توانید بدون شیفت چوب زندگی کنید، پیشنهاد می‌کنیم زودتر به توصیه‌های او عمل کنید.



منبع