پورشه توضیح می دهد که چرا هایپر خودروی بعدی آن به تمام چرخ متحرک نیاز دارد


هایپراسپرت های پورشه اندک بوده اند. 918 Spyder در سال 2013 وارد بازار شد در حالی که Carrera GT در سال 2004 عرضه شد. به عقب تر، 959 نور روز را در سال 1986 دید. در سال 2023، Mission X یک مدل پرچمدار بالقوه از Zuffenhausen را پیش نمایش داد. در اواخر امسال، تصمیم گیری خواهد شد که آیا این مفهوم به تولید برسد یا خیر. اگر چراغ سبز روشن شود، تغییر سخت افزاری بزرگی رخ خواهد داد.

هنگامی که Mission X تمام الکتریکی در ژوئن 2023 به مناسبت 75 پورشه رونمایی شد.هفتم سالگرد سالگرد، این کانسپت به عنوان دارای طرح دیفرانسیل عقب تبلیغ شد. با این حال، خودروی قانونی بعدی به سیستم چهارچرخ متحرک تغییر خواهد کرد. نه برای باز کردن عملکرد اضافی، بلکه برای بهبود کارایی. همانطور که ممکن است در هنگام صحبت در مورد یک هایپرکار عجیب به نظر برسد، منطقی است. راه اندازی AWD به طور قابل توجهی بازیابی انرژی را افزایش می دهد تا آب بیشتری را به باتری بازگرداند و برد را افزایش دهد.

صحبت با مجله استرالیایی کدوم ماشینمدیر پروژه Mission X، Michael Behr توضیح داد که چرا AWD به کار گرفته می شود: “این یک ماشین الکتریکی است و برای بازیابی انرژی زیادی به یک ماشین چهار چرخ محرک نیاز دارید. [for the battery] برای داشتن برد بیشتر در Nordschleife، نه فقط برای یک دور، شاید برای سه دور.”

با توجه به اینکه مسیر کمی کمتر از 13 مایل طول دارد، این محدوده بسیار کم است، بنابراین سه دور 39 مایل خواهد بود. با این حال، Behr در مورد سه دور انجام شده توسط راننده ای صحبت می کرد که می داند چه کار می کند و می تواند هر افت عملکردی را از Mission X استخراج کند. این هایپرکار الکتریکی با سرعتی منظم، احتمالاً برد بسیار بالاتری خواهد داشت.

بدیهی است که پورشه نمی‌خواهد باتری بزرگی را در خود جای دهد تا برد را افزایش دهد، زیرا این کار باعث افزایش وزن و آسیب به عملکرد می‌شود. به هر حال نصب یک باتری بزرگ دشوار خواهد بود زیرا طول مفهومی آن تنها 177.1 اینچ بود، بنابراین محدودیت‌هایی برای بسته‌بندی وجود خواهد داشت. بهر اشاره کرد که فاصله بین دو محور برای یک نسخه تولیدی در مقایسه با مدل مفهومی که 107.5 اینچ بین محورها بود، تغییر خواهد کرد.

در کانسپت، باتری به صورت مرکزی در پشت صندلی ها نصب شده بود و از خنک کننده مستقیم روغن برخوردار بود. پورشه Mission X را با معماری سیستم 900 ولتی توسعه داد تا سرعت شارژ را تقریباً دو برابر سریع‌تر از تایکان توربو S پیش‌لیفت کند. این سدان الکتریکی به‌روز شده اکنون به جای 270 کیلووات از قدرت شارژ 320 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند باتری را از شارژ مجدد پر کند. 10 تا 80 درصد در 18 دقیقه.

در طی همان مصاحبه، بهر پیشنهاد کرد که نسخه تولیدی احتمالاً با چیدمان سمت چپ به فروش می رسد تا پیچیدگی کاهش یابد. او اضافه کرد که فضای سر بیشتری نسبت به 918 Spyder خواهد داشت و رانندگان را قادر می سازد تا به راحتی از کلاه ایمنی استفاده کنند. این امر با تعبیه درهایی که به سمت بالا و جلو باز می‌شوند، به همان شکلی که در مسابقه‌ای 917 Le Mans باز می‌شوند، امکان‌پذیر خواهد بود، که شیشه‌های خمیده آن نیز روی سقف کشیده شده بود.

پورشه قبلا گفته بود که Mission X را تنها در صورتی برای تولید تایید می کند که معیارهای خاصی را داشته باشد. باید نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به 911 GT3 RS ایجاد کند و نسبت قدرت به وزن 1 به 1 را داشته باشد. علاوه بر این، باید سرعت شارژ تایکان توربو S را دو برابر کند. مهمتر از همه، باید یک رکورد برای یک خیابان ثبت کند. ماشین تولیدی قانونی در اطراف نوربرگ رینگ. این عنوان در حال حاضر متعلق به مرسدس AMG One با زمان دور زدن 6 دقیقه و 35.18 ثانیه است.

پورشه با 919 Hybrid Evo فقط برای پیست و یک دور باورنکردنی 5:19.55 رکورد کامل را در جهنم سبز در اختیار دارد.



منبع