کیا 427000 شاسی بلند Telluride را فراخوان می‌کند که ممکن است در پارک از بین بروند


کیا برای 427407 خودروی شاسی بلند تلوراید مدل 2020-2024 فراخوان داده است زیرا ممکن است در هنگام پارک کردن از بین بروند.

به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه، مونتاژ نامناسب شفت میانی و میل محرک جلوی سمت راست می تواند باعث شود خودرو پس از قرار گرفتن در پارک، از بین برود. این دو شفت ممکن است به طور کامل درگیر نشوند و به مرور زمان به خطوط شفت میانی آسیب بزنند. اگر راننده نتواند ترمز دستی را درگیر کند، این می‌تواند منجر به حرکت ناخواسته خودرو شود، که کیا مالکان را تشویق می‌کند تا زمان تکمیل تعمیر فراخوان از آن استفاده کنند.

کیا برای اولین بار در آوریل 2022 یک مشکل بالقوه را شناسایی کرد و دو سال بعد، 16 وسیله نقلیه را پیدا کرد که طبق گزارش‌ها در حین پارک حرکت می‌کردند در حالی که صدای خراش را نشان می‌دادند و/یا درایو یا دنده عقب را درگیر نمی‌کردند. شش Telluride نشانه‌هایی از آسیب به خطوط شفت میانی خود نشان دادند که باعث شد خودروساز فراخوانی را صادر کند. این شرکت می‌گوید از جراحات، تصادف یا تلفات مرتبط با مشکل احتمالی بی‌اطلاع است.

کیا اطلاع رسانی به مالکان را از 15 مه آغاز خواهد کرد. به آنها دستور می دهد که خودروی خود را به نمایندگی کیا ببرند و از یک تکنسین خدمات بخواهند نرم افزار الکترونیکی ترمز دستی الکترونیکی به روز شده را نصب کند تا در هنگام پارک و موتور خاموش، ترمز را درگیر کند.

کد جدید همچنین ترمز دستی را هنگامی که خودرو متوقف می شود و درب راننده باز است، بدون توجه به انتخاب دنده، درگیر می شود. پس از به روز رسانی نرم افزار، کیا شفت میانی را بررسی می کند و در صورت آسیب دیدن قطعه را تعویض می کند.



منبع