پورشه 99X Gen3 Formula E با قدرت بیشتر و وزن کمتر رونمایی می شود


همانطور که پورشه وارد چهارمین فصل رقابت در فرمول E می شود، این برند 99X به روز شده را به عنوان ماشین خود برای قوانین جدید Gen3 معرفی می کند. ماشین چرخ باز اولین مسابقه ای را در مسابقات مکزیکو سیتی E-Prix در 14 ژانویه 2023 دارد.

خودروهای Gen3 تغییرات بزرگی در پیشرانه دارند. سازندگان می توانند موتور عقب خود را مهندسی کنند که تا 469 اسب بخار (350 کیلووات) تولید می کند، که از محدودیت قدرت 335 اسب بخار (250 کیلووات) برای ماشین های Gen2 بیشتر است. فرمول E تخمین می زند که ماشین های قدرتمندتر Gen3 می توانند به سرعت 200 مایل در ساعت برسند، نه 174 مایل در ساعت از وسایل نقلیه قبلی.

به علاوه، اکنون یک موتور در محور جلو وجود دارد، اما چرخ ها را به حرکت در نمی آورد. در عوض، این راه‌اندازی قدرت ترمز احیاکننده را اضافه می‌کند. در مجموع، 99X می تواند 600 کیلووات – 250 کیلووات در جلو و 350 کیلووات در دم را بازیابی کند. این از 250 کیلووات برای اتومبیل‌های مسابقه‌ای Gen2 بیشتر است.

خودروهای Gen3 ترمز عقب سنتی ندارند. کاهش سرعت چرخ‌های عقب صرفاً از فاز Regen موتور الکتریکی اتفاق می‌افتد.

ظرفیت باتری مشخصات اکنون 38.5 کیلووات ساعت است که نسبت به نسل قبلی مسابقات اتومبیلرانی 52 کیلووات ساعت کاهش یافته است. این تغییر به وزن کمتر و چابکی خودروهای جدید کمک می کند.

باتری از شارژ مجدد بسیار سریع پشتیبانی می کند. با توجه به داخل خودروهای برقی.

طراحی 99X بیشتر شبیه یک ماشین مسابقه ای چرخ باز سنتی است. فیرینگ های بزرگ روی چرخ های جلو از بین رفته اند. بال روی بینی شکل پیچیده تری با صفحات متعدد و صفحات انتهایی بلند دارد. در پشت، بخش های بلند و زاویه دار بدنه و یک بال کم وجود دارد.

قوانین سری، فاصله محوری کوتاه‌تر و مسیر باریک‌تری را نسبت به نسل قبلی ماشین‌های فرمول E تعیین می‌کنند. حداقل وزن خودروها با راننده اکنون 1852 پوند (840 کیلوگرم) است که نسبت به 1984 پوند (900 کیلوگرم) قبلی کاهش یافته است.

تیم Tag Heuer Porsche Formula E با کسب 134 امتیاز در فصل قبل در جایگاه هفتم قرار گرفت. تیم مرسدس EQ با 319 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت.



منبع