چرا ماشین شاسی‌بلند بخریم؟ با انواع شاسی بنلد اشنا شوید کاروکیا | alfaromeoblog

اکثر این خودروها از پلتفرم دیفرانسیل جلو استفاده کرده و با گزینه AWD نیز موجود هستند. مدل‌های کامیون شکل از تنظیمات دیفرانسیل عقب استفاده می‌کنند و با گزینه 4WD هم موجود هستند. سیستم‌های هشدار خروج از خط در صورت حرکت به لاین دیگر بدون استفاده از راهنما، به راننده هشدار می‌دهند. تکنولوژی دیگری وجود دارد که در صورت انحراف از لاین جاده، راننده را مطلع می‌سازد سیستم دیگری طراحی شده است که به هنگام خروج از پارک اطراف را بررسی کرده و در صورت وجود مانعی، ترمز اضطراری را فعال می‌کند. یکی دیگر از این فناوری‌های BSW است که وظیفه آن نظارت بر کناره های وسیله نقلیه است؛ بدین صورت که اگر در جایی دید راننده محدود باشد، به رانندگان هشدار می‌دهد که وسیله نقلیه دیگری در کنار آن است یا خیر.

  • هیوندای سانتافه، یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران محسوب می‌شود و همیشه در مرکز توجه خریداران ایرانی بوده و در حال حاضر، نسخه 2017 یا همان نسل چهارم آن در بازار داخلی موجود است.
  • ایران خودرو در حال حاضر چند خودروی SUV تولید می‌کند که جزو گزینه‌های پرفروش در بازار هم محسوب می‌شوند.
  • کیا سورنتو یک شاسی بلند 7 نفره دیگر بازار ایران است که از نظر شهرت و محبوبیت، با برادر خود هیوندای سانتافه برابری می‌کند.
  • نسل اول این ماشین کره‌ای، در سال 1993 و نسل دوم و سوم به ترتیب در سال‌های 2005 و 2010 معرفی شدند.

در مجموع اگر قیمت اتومبیل های ایرانی شاسی بلند برای شما اهمیت زیادی دارد، یکی از بهترین گزینه‌هایی که باید به آن فکر کنید همین هایما S7 است. جدیدترین شاسی بلند ام وی ام در بازار داخلی با نام X55 عرضه شده است که دو تیپ به نام‌های اکسلنت و اکسلنت اسپرت دارد. این شاسی بلند، به وضوح در رده بالاتری نسبت به X22 و X33 قرار می‌گیرد و با توجه به موتور قدرتمند و امکانات خوبی که دارد، یکی از بهترین خودروهای ایرانی شاسی بلند به شمار می‌رود. با داشتن گیربکس دوکلاچه، امکان تعویض دنده‌ها با سرعت بیشتر وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود که وقتی دنده‌های X55 را عوض می‌کنید، دور موتور افت کمتری داشته باشد. گرند ویتارا از کمپانی سوزوکی، اولین شاسی بلندی بود که به‌صورت رسمی در کشور تولید شد. در آن زمان شاسی بلندهای زیادی در جاده‌های ایران دیده نمی‌شدند و گرند ویتارا یکی از جدیدترین شاسی بلندهای ایرانی بود.

بهترین ماشین شاسی بلند

از آنجایی که مدل‌های J120 در حال حاضر از سن و سال بالایی برخوردار هستند، در این بخش تنها به مدل‌های J150 می‌پردازیم. تویوتا پرادو تاکنون در چهار نسل مهمان بازارهای جهانی شده که نسل چهارم آن از سال ۲۰۱۰ در دو مدل چهار درب و دو درب به بازار کشورمان راه یافت. فضای کابین XC90 بسیار لوکس بوده و از متریالی همچون چرم ناپا و چوب گردو طبیعی برای ساخت اجزای داخلی آن استفاده شده است. البته در نسخه R-Design، برای اینکه حال و هوای اسپرت‌تری در کابین ایجاد شود از فیبر کربن و آلومینیوم پولیش‌شده‌ استفاده شده است که بسیار هم جذاب است. ولوو XC90 یک شاسی ‌بلند 7 نفره‌ لوکس است که بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کمپانی سوئدی ولوو نیز به حساب می‌آید. این خودرو در سال ۲۰۱۶ و در سه تیپ Momentum، R-Design و Inscription وارد بازار ایران شد و توانست در ابتدای ورود خود به بازار داخلی فروش نسبتا موفقی را تجربه کند.

بررسی مشخصات فنی فردا T5

همه می‌دانیم که خودروهای شاسی بلند یا SUV، سلاطین حال حاضر بازار خودرو ایران و جهان هستند. حرف U در نام این خودروها به کلمه Utility اشاره دارد که معنای آن «چندمنظوره بودن» یا «کاربردی بودن در تمامی اوقات» است. برای مثال یک شاسی بلند 7 نفره به خوبی می‌تواند مفهوم کاربردی بودن را برای مشتری به تصویر بکشد. 2 کیسه هوا، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری از امکانات خوب تیگارد x35 محسوب می‌شوند. از امکانات رفاهی این شاسی بلند می‌توان به سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، تریم چرمی، سانروف، کروز کنترل، دوربین 360 درجه و آینه تاشو برقی اشاره نمود که از این نظر رقیب خوبی برای هم‌رده‌های خود است.

بررسی کیا ریو ۲۰۲۳؛ جانشین جذاب پراید به ایران آمد

این خودرو ابتدا با یک پیشرانه دو لیتری و گیربکس دستی عرضه شد، اما بعدا گیربکس شش سرعته اتوماتیک هم در اختیار خریداران قرار گرفت. از مهمترین نکات مثبت این خودرو می‌توان به فضای زیاد کابین، شکل ظاهری قابل قبول و پشتیبانی خوب از نظر قطعات جانبی اشاره کرد. همیشه قیمت ماشین های ایرانی شاسی بلند یکی از اصلی‌ترین مواردی است که مجله خبری خودرو آلفا رومئو از سوی خریداران مد نظر قرار می‌گیرد و جک S5 از این نظر خودروی مقرون به صرفه‌ای است. یکی از بهترین شاسی بلندهای داخلی در بازار ایران همین تیگو 5 است که با پیشرانه دو لیتری و قدرت 136 اسب بخار عرضه شده و دو نوع دنده اتوماتیک و دستی دارد. خودروی تیگو 5 از شکل ظاهری خوبی برخوردار است و مخصوصا از نمای جلو، چهره مناسبی دارد.

http://3dprintingindustry.ir