مرسدس-AMG GT43 کوپه جدید دارای موتور چهار سیلندر است


مرسدس AMG پس از ارائه یک موتور چهار سیلندر به SL رودستر در سال 2022، واحد کوچک 2.0 لیتری را در مدل کوپه خود قرار می دهد. GT43 جدید با نصف کردن تعداد سیلندرها در مقایسه با مدل‌های V8 داغ‌تر، به‌عنوان نسخه پایه‌ای عمل می‌کند. علاوه بر این، سیستم چهار چرخ متحرک را به نفع طرح دیفرانسیل عقب از دست می دهد.

AMG GT کوپه جدید 2+2 گرن تورر راحت تر از خودروی اسپرت دو سرنشینه اختصاصی قبلی، توربوشارژر گاز خروجی برقی مشتق شده از فرمول 1 را از SL43 به ارث برده است. با این حال، کوپه جدید قدرت بیشتری دارد زیرا آسیاب چهار دیگ آن برای 416 اسب بخار یا 41 اسب بخار بیشتر از کانورتیبل مناسب است.

همچنین دارای 369 پوند فوت (500 نیوتن متر) گشتاور است که 15 پوند فوت (20 نیوتن متر) نسبت به SL43 افزایش یافته است. AMG GT اصلاح‌شده را با تنظیمات هیبریدی ملایم طراحی کرده است که به طور موقت قدرت ۱۴ اسب بخاری را افزایش می‌دهد. خروجی از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به محور عقب هدایت می شود.

علیرغم این هیجان اضافی، قرار دادن چهار ضربه در AMG GT کوپه هنوز هم برای علاقه مندان یک قرص سخت است. شما می توانید تصور کنید که با توجه به موتور کوچک شده، سرعت قابل توجهی ندارد. سرعت تا 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) 4.6 ثانیه طول می کشد، بنابراین با فولکس واگن گلف R برابری می کند. مقایسه عجیبی است، می دانم. سرعت آن 174 مایل در ساعت (280 کیلومتر در ساعت) است که تنها کمی بیشتر از هاچ بک داغ ولفسبورگ است.

مرسدس AMG به وزن محدود اشاره ای نمی کند، اما پس از حذف چهار سیلندر و طرح AWD باید به میزان قابل توجهی کمتر شود. گفته می شود، مدل نسل دوم پس از انتقال به یک خودروی GT بزرگتر و کاربردی تر، به طور قابل توجهی بزرگتر از مدل قبلی خود است. به عنوان مرجع، GT63 جدید با موتور V8 و چهار چرخ محرک، وزن عظیمی معادل 4343 پوند (1970 کیلوگرم) دارد.

افشای امروز مربوط به GT43 برای اروپا است که مرسدس-AMG قصد دارد نسخه پایه را با طرح استاندارد دو صندلی و آرایش اختیاری 2+2 به فروش برساند. فرمان تمام چرخ نیز هزینه اضافی دارد. در صورت نصب، چرخ‌های عقب در جهت مخالف چرخ‌های جلو با سرعت حداکثر 100 کیلومتر بر ساعت و در همان جهت در سرعت‌های بالاتر هدایت می‌شوند.

ما با مرسدس تماس گرفتیم و متوجه شدیم که این خودرو به عنوان 2025MY نیز به ایالات متحده می آید و جزئیات آن نزدیکتر به زمان عرضه فاش می شود. منطق به ما می گوید که به میزان قابل توجهی از کوپه 136050 دلاری GT55 فروخته شده در ایالات متحده کاسته است. فقط برای ایده گرفتن، SL43 کانورتیبل تقریباً 31000 دلار ارزان تر از SL55 است.

GT43 و SL43 تنها مدل های سطح بالایی نیستند که از موتور 2.0 لیتری قرض گرفته شده از مدل های جمع و جور “45” استفاده می کنند. AMG همچنین واحد کوچک را در جدیدترین C63 و GLC63 نصب می کند. با کد داخلی M139l، قدرتمندترین موتور چهار سیلندر سری تولید شده در جهان به صورت طولی در این خودروهای گران قیمت تر نصب شده است و نه عرضی، همانطور که در مورد CLA45، GLA45 و غیره وجود دارد.

واقعیت جالب – Lotus Emira پایه دارای نسخه عرضی این موتور با نام M139 است.



منبع