آئودی R8 به تور خداحافظی با نسخه نهایی ژاپن ادامه می دهد


ما فرض کرده بودیم R8 GT RWD آهنگ قو برای سوپراسپرت آئودی است، اما به طور شگفت انگیزی اینطور نیست. نسخه نهایی جدید مبتنی بر کوپه در ژاپن عرضه می شود که تنها هشت خودرو در آن به فروش می رسد. ماشین وسط موتور که در رنگ مات Ibis Whit رنگ آمیزی شده است، یک نوع پرفورمنس داغتر با سیستم چهارچرخ محرک Quattro است.

R8 Japan Final Edition دارای رینگ‌های 20 اینچی با پره‌های برنزی مات است که شبیه طلا هستند و با کالیپرهای قرمز برای ترمزهای سرامیکی ترکیب شده‌اند. خیره کننده V10 تنفس طبیعی دارای کلاهک های آینه ای از فیبر کربن است، دقیقاً مانند لبه اسپویلر جلو و تیغه های جانبی. علاوه بر این، بال عقب، دیفیوزر، و رکاب های جانبی همان سبک وزن را دریافت کرده اند.

آئودی ژاپن همچنین تغییراتی در داخل ایجاد کرده است که در آن کابین متمرکز بر راننده دارای تم دو رنگ مشکی و سفید آلابستری است. صندلی ها با چرم Nappa پیچیده شده اند در حالی که قسمت سر و قسمت پشت صندلی ها با آلکانترا پوشیده شده است. تکمیل ترفندها، روکش رکاب در است که نشان دهنده انحصار این مدل است. همچنین افرادی که خودرو را خریداری می کنند پلاک یادبودی با شماره VIN دریافت می کنند.

این ابرخودرو که با نام کامل آئودی R8 کوپه ژاپن Final Edition شناخته می شود، 35080000 ین قیمت دارد. با نرخ ارز فعلی، این رقم به حدود 247000 دلار می رسد.

اگرچه مدل نسل اول با موتور V8 و گیربکس دستی دروازه‌دار دوست‌داشتنی نیز در دسترس بود، جانشین آن تنها در ظاهر V10 با یک جعبه‌دنده اتوماتیک عرضه شد. با این حال، در طول هشت سال فعالیت R8، یک نوع پایه در نظر گرفته شد. این خودرو دارای یک توربوشارژ خطی پنج قرض گرفته شده از RS3، گیربکس دستی و دیفرانسیل عقب بود. به گفته مارکوس مارکز، مدیر پروژه eFuels در پورشه، این موتور کمتر اسب بخار اما گشتاور بیشتری نسبت به NA V10 داشت، در حالی که “تمیزتر و تقریباً سریعتر” بود.

R8 با یک بازنشستگی قریب الوقوع روبرو می شود و جای پای دیگر خودروی اسپورت آئودی، TT را دنبال می کند. همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، آخرین توریست تروفی در ماه نوامبر مونتاژ شد. Four Rings اشاره کرده است که این پلاک‌های نمادین می‌توانند روزی به عنوان مدل‌های کاملاً الکتریکی بازگردند، اما نفس خود را حبس نکنید تا به این زودی‌ها آن‌ها را ببینید.



منبع