تست تصادف دو خودروی جدید با رتبه صفر ستاره را مشاهده کنید


خودروها از سال 1993 از طریق برنامه ارزیابی خودروهای جدید استرالیا برای تعیین سطح ایمنی ارائه شده در تصادف آزمایش شده اند. تنها مدلی که تا به حال رتبه صفر را دریافت کرده، وانت میتسوبیشی اکسپرس در سال 2021 بود. چند خودروی جدید را به این لیست اضافه کنید زیرا MG 5 و ماهیندرا اسکورپیو نیز در تست ANCAP شکست خوردند.

چطور ممکنه؟ تریم سطح پایه این سدان حتی دارای پیش کشنده کمربند ایمنی نیست در حالی که نسخه گران قیمت آن فقط برای صندلی های جلو دارد. MG 5 همچنین فاقد نظارت بر نقاط کور و کمک بین خطوط است در حالی که مداخله ترمز اضطراری مستقل محدود بود.

این ایرادات در رتبه بندی ایمنی خودرو منعکس شده است زیرا این سدان تنها 37 درصد در رده حفاظت از سرنشین بزرگسال و 58 درصد برای محافظت از سرنشینان کودک کسب کرده است. ام جی 5 امتیاز 42 درصد را برای محافظت از کاربران آسیب پذیر جاده و تنها 13 درصد را برای کمک ایمنی کسب کرد.

در مورد ماهیندرا اسکورپیو، شاسی بلند بدنه روی فریم نیز وضعیت بهتری نداشت. ANCAP آن را 44 درصد برای حمایت از بزرگسالان و 80 درصد برای حمایت از کودکان ارزیابی کرده است. تنها 23 درصد در رده حفاظت از کاربران آسیب پذیر جاده و 0 درصد برای کمک ایمنی به دست آورد. این خودرو در استرالیا با شش صندلی فروخته می‌شود، در حالی که در نیوزلند با طرح هفت صندلی با صندلی میانی ردیف میانی که دارای کمربند ایمنی است، به فروش می‌رسد.

با این حال، ماهیندرا اسکورپیو حدود یک سال پیش رتبه پنج ستاره را از Global NCAP دریافت کرد. چگونه ممکن است چنین اختلافی بین دو تست تصادف وجود داشته باشد؟ NCAP جهانی ایمنی تصادف را در اولویت قرار می دهد در حالی که ANCAP بیشتر در مورد ایمنی فعال برای جلوگیری از تصادف است.

مدیر اجرایی ANCAP، کارلا هوروگ، گفت که هر دو MG و ماهیندرا “توقعات ایمنی مصرف کنندگان امروزی را اشتباه ارزیابی کرده اند. این یک یادآوری واضح است که همه خودروها سطح ایمنی یکسانی را ارائه نمی دهند – حتی اگر مدل های کاملاً جدید باشند.”



منبع