افزایش قیمت های نمایندگی Shady اکنون غیرقانونی است



کمیسیون تجارت فدرال (FTC) قانون جدید خود را که برای مبارزه با نمایندگی‌های خودروهای شرور با استفاده از تاکتیک‌های مبهم هنگام فروش خودرو طراحی شده است، نهایی کرده است. این قانون که مبارزه با کلاهبرداری های خرده فروشی خودرو (CARS) نامیده می شود، هزینه های ناخواسته ای را که گاهی به قراردادهای خرید اضافه می شود حذف می کند و به مشتریان تصویر واضح تری از قیمت نهایی ارائه می دهد. به هر حال در تئوری.

طبق گفته FTC، این قانون فروشندگان را از ارائه نادرست قیمت خودروها، مانند تبلیغ قیمت برای یک تریم خاص که ممکن است برای خرید در دسترس نباشد، منع کند. از نمایندگی ها خواسته می شود تا مشتریان را از افزونه هایی که مورد نیاز نیستند، مانند ضمانت های تمدید شده مطلع کنند. تویوتا اخیراً به دلیل تخلفات فراوان از طریق اعتبار موتور تویوتا 60 میلیون دلار جریمه شد.

این قانون همچنین پس از افزودنی های ساختگی اعمال می شود، که FTC آنها را به عنوان کارمزد برای اقلام یا خدماتی توصیف می کند که هیچ هدفی ندارند یا ارزش افزوده ای به جدول نمی آورند. ضمانت‌های تمدید شده که منعکس‌کننده ضمانت‌نامه سازنده، یا بازدیدهای سرویس داخلی برای تعویض روغن در خودروهای برقی هستند، به عنوان نمونه فهرست شده‌اند. فروشندگان ملزم خواهند بود رضایت مصرف کنندگان را برای هزینه های پرداختی که بخشی از خرید است، دریافت کنند. و FTC به طور خاص به اعضای جوانتر ارتش اشاره می کند که آژانس معتقد است بیش از سایرین مورد هدف دلالان بی پروا قرار می گیرند.

لینا ام. خان، رئیس FTC گفت: «وقتی آمریکایی‌ها قصد خرید خودرو را دارند، معمولاً با هزینه‌های غیرمنتظره و غیرضروری مواجه می‌شوند که دلال‌ها فقط به این دلیل که می‌توانند آن را دریافت می‌کنند. قانون CARS هزینه‌های ناخواسته استثماری را در فرآیند خرید خودرو ممنوع می‌کند و در زمان و پول مردم صرفه‌جویی می‌کند و از فروشندگان صادق محافظت می‌کند.

این قانون با رای 3-0 تصویب شد و قرار است در 30 ژوئیه 2024 اجرایی شود. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، انجمن ملی فروشندگان خودرو (NADA) از این موضوع خوشحال نیست.

مایک استانتون، رئیس و مدیر عامل نادا در بیانیه‌ای گفت: «این مقررات در بدترین حالت خود بیش از حد بوروکراسی و افزونگی است که بی‌توجه فرآیند فروش خودرو را با تحمیل لایه‌های جدیدی از افشاگری و پیچیدگی در معامله طولانی‌تر می‌کند.» “اف تی سی برای حمایت از ادعاهای خود داده ها را تهیه کرد، سپس درخواست ها را برای کند کردن روند و آزمایش اثربخشی پیشنهاد خود با مصرف کنندگان واقعی رد کرد. ما در حال بررسی همه گزینه ها برای جلوگیری از اعمال این قانون نادرست هستیم.”

Motor1 با NADA تماس گرفت تا به طور خاص در مورد داده های ساخته شده ای که استانتون به آنها اشاره کرده است سؤال کند. یک سخنگوی توضیح داد که در حکم ذکر شده است، و مدعی شد که “FTC به وضوح بیان می کند که فرض کرده است – نه “تعیین شده”، “محاسبه شده” یا حتی “تخمین زده”. فرض بر این است که این مقررات سالانه 30 میلیارد دلار برای مصرف کنندگان صرفه جویی می کند، زیرا زمان خرید خودرو را به نوعی کاهش می دهد.

با استفاده از قانون 372 صفحه ای FTC CARS، تنها ذکر 30 میلیارد دلار در این بخش در صفحه 303 آمده است:

تجزیه و تحلیل اولیه کمیسیون تخمین زد که قانون پیشنهادی به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا 3 ساعت کمتر را برای تکمیل هر تراکنش وسیله نقلیه موتوری صرف کنند و منجر به صرفه جویی در زمان کلی (قابل اندازه گیری) به ارزش بین 30 تا 35 میلیارد دلار شود.

شایان ذکر است که سند 364 صفحه ای NADA که در مرحله اظهار نظر به FTC ارائه شده است، ادعا می کند که قوانینی در مورد مسائل مورد بحث وجود دارد. NADA همچنین ادعا می‌کند که این قانون رویه‌های قبلاً تعیین‌شده FTC را نقض می‌کند و متمم اول را نقض می‌کند، و حتی پس از آن، خریداران خودرو به طور کلی از روندی که اکنون است، بسیار خوشحال هستند:

با وجود بسیاری از کلیشه‌های بی‌اساس برعکس، سوابق عمومی حاوی داده‌های فراوانی است که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان عموماً از تجربیات خود در خرید خودرو بسیار خوشحال هستند. به عنوان مثال، شاخص رضایت از فروش (SSI) که توسط شرکت مشهور تحقیقات بازار JD Power گردآوری شده است، نشان می‌دهد که رضایت کلی مشتری از همه نمایندگی‌ها (اعم از آن‌هایی که از آنجا خرید کرده‌اند و آن‌هایی که با آنها تعامل داشته‌اند اما از آنها خرید نکرده‌اند) بالا است و امتیاز 789 را به دست آورده است. مقیاس 1000 امتیازی در سال 2021.

با 736 صفحه ترکیبی بین FTC و NADA، به وضوح، هر طرف چیزی برای گفتن دارد. ما گمان می کنیم که ممکن است قبل از فرا رسیدن 20 ژوئیه 2024، موارد بیشتری در این مورد مطرح شود.



منبع