خرابی موتور Chevy Turbo نشان می دهد که چرا خنک کننده و روغن هرگز نباید با هم مخلوط شوند



همه موتورها در مورد قابلیت اطمینان برابر نیستند. برخی از آن‌ها می‌توانند بیش از یک میلیون مایل بدوند و برخی دیگر دارای نقص‌های کشنده‌ای هستند که باعث می‌شود آنها را به بمب ساعتی تبدیل کنند. موتور 1.4 لیتری “LUV” توربوشارژ شورولت کروز و سونیک یک نیروگاه بسیار مشکل ساز است. اجازه دهید این ویدیوی تخریب به شما نشان دهد چرا.

حتی قبل از باز کردن آن، واضح است که این موتور داستانی برای گفتن دارد. یک برچسب از یک حیاط نجات سلف سرویس و قطعات جدید برای ورودی، پوشش شیر و پمپ آب روی آن وجود دارد. این نشان می‌دهد که آسیاب یک کروز یا سونیک ناخواسته تولید شده است و سپس قبل از رفتن به ماشین دیگر، مقداری تعمیر و نگهداری انجام شده است.

برداشتن درب سوپاپ اولین مشکل عمده این موتور را آشکار می کند. مایع خنک کننده به نوعی با روغن مخلوط می شود و یک ماده “میلک شیک ممنوع” به ظاهر خامه ای ایجاد می کند. آب باعث ایجاد زنگ زدگی روی میل بادامک ها و راکرها شد و آنها را بیشتر از ضایعات فلزی مفید نمی کرد.

در حالی که پمپ آب نو است، شخصی آن را اشتباه نصب کرده است. فرد بنا به دلایلی از دو واشر استفاده کرده و برای چسباندن آن از چسب استفاده کرده و قسمتی کاملاً خوب را خراب کرده است.

برداشتن سرسیلندر یک ترک مویی بین یک سوپاپ و دهانه شمع را نشان می دهد. اوه، و سر تاب خورده است. اگر این از یک وسیله نقلیه عجیب و غریب تر بود، یک مالک می توانست از یک ماشینکار بخواهد این مشکلات را برطرف کند، اما هزینه کار بیشتر از ارزش قطعه برای این موتور است.

با ادامه تخریب، مشکلات حتی بیشتر می شود. مقدار زیادی روغن آلوده به آب در تابه وجود دارد. رکاب های پیستون ساییدگی زیادی دارند و در سیلندرها صدمات مشابهی وجود دارد.

اریک از من ماشین ها را انجام می دهم کانال مشکوک است که این موتور فقط برای مدت کوتاهی با روغن آلوده به آب کار کرد. اگر اوضاع برای مدت طولانی تری به این شکل بود، آسیب بیشتری وارد می شد.

اریک خرید خودرویی با این موتور 1.4 لیتری توربو را توصیه نمی کند زیرا مشکلات زیادی در آنها وجود دارد. این فقط نظر او نیست. موضوعاتی در انجمن وجود دارد که داستان های ترسناک را با این نیروگاه بازگو می کنند.

شخصی در Reddit نوشت: “من تعمیرات پیشگیرانه را به طور منظم و قطعا طبق برنامه انجام دادم. این موتور در نهایت همه چیز را به بیرون درز می کند، بنابراین آن را به کسی توصیه نمی کنم. مالک قبلی کروز 1.4 2012. هر آخر هفته به تعویض قطعات خنک کننده سپری می شد که احساس می کنم دوست دارم یا تغییر می دهم. پوشش سوپاپ یا نصب کیت تعمیر pcv.”

یکی از کاربران در Cruze Talk نوشت: “من در حال حاضر در 67k هستم و یک پمپ آب و یک توربو تعویض کردم. به عمر توربو دوم اطمینان ندارم. من گیربکس دستی ناله هم دارم، بنابراین امیدوارم با بیش از 70 هزار تومان می توانم آن را نیز تعویض کنم. من قصد دارم این کروز را در پایان گارانتی طولانی مدت خود کنار بگذارم. ماشین جالبی است، اما به آن اعتماد ندارم.”



منبع