اولین خودروی پنج روتور جهان شبیه به لمانز است، مانند یک بانشی فریاد می‌زند



مایک ویدت “Mad” یک رقیب حرفه ای دریفت است که علاقه زیادی به موتورهای دوار دارد. فراتر از تنظیم پیشنهادات کارخانه مزدا، او خودش هم می‌سازد و آخرین ساخته‌اش احتمالاً وحشی‌ترین ساخته‌اش است. Whiddett اولین نیروگاه پنج روتوری جهان را ایجاد کرد و یک وسیله نقلیه فوق‌العاده به نام 787D را برای قرار دادن در اطراف آن راه‌اندازی کرد.

برای در نظر گرفتن یک آسیاب پنج روتوری، یک موتور وانکل دارای یک روتور تقریباً مثلثی شکل است که در اطراف یک محور غیرعادی می چرخد ​​و هر یک از سه طرف مراحل ورودی، تراکم، احتراق و خروجی فرآیند احتراق را طی می کند. چرخش بیشتر مدل‌های مزدای جاده‌ای از موتورهای دو روتور استفاده می‌کردند و 787B برنده Le-Mans دارای یک آسیاب چهار روتور بود.

مایک “دیوانه” با موتور پنج روتور خود همه چیز را یک قدم جلوتر برد. طبق گزارش ها، حجم موتور 3.3 لیتر است کارویبز. متأسفانه، جزئیاتی در مورد توان خروجی در دسترس نیست، اما برای جزئیات بیشتر با Whiddett تماس گرفته‌ایم. ویدئوی بالا تایید می کند که نیروگاه به نظر یک هیولای مطلق است. اگزوز درست از پشت لاستیک جلو خارج می شود، به این معنی که یک دور بسیار کوتاه از آن روتورهای چرخان برای بیرون ریختن گازهای احتراق وجود دارد.

تیونر ژاپنی Rocket Bunny مسئول بدنه وحشی است که گفته می شود بر اساس نسل چهارم مزدا RX-7 ساخته شده است. شاسی لوله و موتور کاملاً تغییر یافته نشان می دهد که چیز زیادی از خودروی اسپورت اصلی باقی نمانده است.

Whiddett اولین بار 787D را در Mad Mike’s Summer Bash 6 در 2 دسامبر در نیوزیلند به نمایش گذاشت. او قصد دارد از آن برای دریفت کردن استفاده کند، اما هنوز ویدیویی وجود ندارد که نشان دهد این ماشین مضحک در حال سر خوردن است. ما مشتاقانه منتظریم تا ببینیم مایک “دیوانه” چقدر خوب می تواند دم را بیرون بزند و این جانور را وادار کند که زوزه بکشد.

اگر 787D خود را می خواهید، می توانید، اما انتظار نداشته باشید که با آن رانندگی کنید. Hot Wheels نسخه کوچکی را در سال 2023 منتشر کرد که می تواند در کف دست شما جا شود.

شایان ذکر است که سازنده دیگری یک موتور 12 روتوری حتی بزرگتر را با ترتیب دادن سه مجموعه از چهار روتور در یک طرح مثلثی ایجاد کرد. با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر ورود این نیروگاه به یک وسیله نقلیه واقعی، بر خلاف کارخانه Whiddett وجود ندارد.





منبع