تویوتا هایلوکس پیشرانه دیزلی هیبریدی ملایم برای سال 2024 دریافت می کند


خریداران کامیون در اروپا یک تویوتا هایلوکس جدید در افق دارند که قدرت و کارایی بیشتری را برای پیکاپ محبوب به ارمغان می آورد. این شرکت به تازگی یک نسخه هیبریدی ملایم را منتشر کرده است که مقدار نیروی رانش سالمی را به پیشرانه دیزلی تند و سریع اضافه می کند.

این هایلوکس دارای یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی با یک موتور تکی است که در پیشرانه گنجانده شده است و 16 اسب بخار قدرت اضافی (12 کیلووات) و 48 پوند فوت (65 نیوتن متر) گشتاور را به ترکیب اضافه می کند. این خودرو با موتور 4 سیلندر 2.8 لیتری توربوشارژ تویوتا ترکیب شده است که به تنهایی 201 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت پیچش را تولید می کند. یک باتری لیتیومی کوچک 48 ولتی موتور را تغذیه می کند و از آنجایی که یک سیستم هیبریدی ملایم است، هیچ حالت فقط الکتریکی وجود ندارد.

تویوتا می‌گوید که هیبریدی 48 ولت هایلوکس به این ترتیب مجهز شده، در مقایسه با پیشرانه استاندارد دیزل، پنج درصد کارآمدتر در پمپ است. این تا حدی به دلیل سیستم توقف-شروع پیشرفته است که گفته می شود رانندگی در ترافیک سنگین توقف و حرکت را بهبود می بخشد. به لطف موتور الکتریکی، موتور در شرایط بسیار کند می تواند مدت بیشتری خاموش بماند. تویوتا همچنین دور آرام موتور دیزل را روی 600 دور در دقیقه تنظیم می کند تا سوخت کمتری مصرف کند. شایان ذکر است، در حالی که خودروساز به افزایش پنج درصدی راندمان اشاره می کند، هنوز آمار خاصی در مورد مصرف سوخت در دسترس نیست.

هایلوکس هیبریدی 48 ولتی جدید چیزی بیش از یک پیشرانه بهینه‌سازی شده ارائه می‌دهد. پیکاپ برقی دارای سیستم انتخاب چند زمینی تویوتا است که شامل شش حالت رانندگی است: خاک، گل، سنگ، ماسه، برف عمیق، یا خودکار را انتخاب کنید و به کامیون اجازه دهید بهترین حالت را انتخاب کند. مهندسان برای اطمینان از اینکه هایلوکس به شهرت خود در خارج از جاده عمل می کند، اقدامات بیشتری را برای ضد آب کردن قطعات الکتریکی انجام دادند. این کامیون هیبریدی می تواند از عمق 27.5 اینچی آب عبور کند.

این هیبریدی جدید هایلوکس به اندازه تویوتا تاکوما هیبریدی ارائه شده در آمریکای شمالی که دارای پیشرانه 2.4 لیتری I-Force Max با قدرت 326 اسب بخار است، نیست. مانند هایلوکس، ارقام بازدهی تاکو منتشر نشده است، بنابراین باید دید کدام دکل در پمپ مقرون به صرفه تر است. اتوموبیل به ما یادآوری می کند که دیزل استاندارد هایلوکس قبلاً دارای گواهینامه WLTP 29.7 مایل در هر گالن است.

برای خریداران در اروپا، هایلوکس هیبریدی 48 ولت 2024 در اواسط سال 2024 به طور انحصاری در قالب Double Cab به فروش می رسد.



منبع