اکثر خودروسازان رتبه ضعیف IIHS برای سیستم های نظارت بر راننده دریافت می کنند


مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها (IIHS) معتقد نیست که خودروسازان به اندازه کافی مراقب رانندگان هستند زیرا از سیستم های پیشرفته کمک راننده استفاده می کنند. گزارش جدیدی از آژانس به 11 مورد از 14 سیستم نظارتی/پدمانی موجود در بازار امروز رتبه ضعیفی داده است، در حالی که دو مورد در رتبه‌بندی حاشیه‌ای قرار دارند و تنها یک مورد قابل قبول است. هیچ کدام امتیاز خوبی کسب نمی کنند.

طبق استانداردهای IIHS، یک رتبه بندی خوب مستلزم سیستم هایی برای نظارت بر چشم ها و موقعیت دست راننده و داشتن دو هشدار در یک بازه 10 ثانیه ای است. اگر راننده همچنان تا 20 ثانیه بی توجه تلقی شود، هشدار سوم باید اجرا شود یا خودرو باید اقدامات اضطراری را برای کاهش سرعت خودرو و خروج ایمن از جاده آغاز کند. صرف نظر از هشدارها، 35 ثانیه بی توجهی باید باعث کند شدن خودروها و خروج از جاده شود.

سیستم‌های مانیتورینگ همچنین باید از انسان‌ها بخواهند که تغییر مسیر را آغاز کنند. اگر راننده در حین فعال بودن تنظیمات دستی را انجام دهد، کمک حفظ بین خطوط نباید قطع شود، زیرا این کار رانندگان را تشویق می‌کند تا فعالانه رانندگی کنند. به طور مشابه، کروز کنترل تطبیقی ​​نباید به طور خودکار پس از توقف طولانی، احتمالاً در ترافیک سنگین که اوضاع ممکن است گیج کننده باشد، از سر گرفته شود. در نهایت، اگر کمربندهای ایمنی بسته نشده باشند یا ترمز اضطراری خودکار غیرفعال باشد، سیستم نظارت باید از فعال شدن کمک راننده جلوگیری کند.

مطالعه IIHS خودروهای فورد، جنرال موتورز، تسلا، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، جنسیس، لکسوس، نیسان و ولوو را پوشش می‌دهد. لکسوس امتیاز قابل قبولی را کسب کرده است و جنرال موتورز و نیسان دو امتیاز حاشیه ای را دریافت کرده اند. این مطالعه تصدیق می‌کند که فورد به رتبه‌بندی بهتر نزدیک می‌شود، اما نکته مهم این است که هر سیستم نظارتی راننده در این گروه در یک یا چند زمینه کوتاهی می‌کند.

الکساندرا مولر، دانشمند تحقیقاتی ارشد IIHS، گفت: «نقایص از سیستمی به سیستم دیگر متفاوت است. “بسیاری از وسایل نقلیه به اندازه کافی نظارت نمی کنند که آیا راننده به جاده نگاه می کند یا آماده است تا کنترل را در دست بگیرد. بسیاری از آنها فاقد یادآوری های توجه هستند که به زودی ارائه می شوند و به اندازه کافی نیرومند هستند تا راننده ای را که ذهنش سرگردان است، بیدار کند. بسیاری از آنها می توانند با وجود سرنشینان مورد استفاده قرار گیرند. بدون کمربند یا زمانی که سایر ویژگی های ایمنی حیاتی خاموش هستند.”

در حالی که این مطالعه در مورد این سیستم ها انتقادی است، IIHS معتقد است که اصلاحات را می توان تا حد زیادی از طریق تغییرات نرم افزاری به دست آورد.

دیوید هارکی، رئیس IIHS گفت: «این نتایج نگران‌کننده است، با توجه به اینکه وسایل نقلیه با این سیستم‌های اتوماسیون جزئی چقدر سریع به جاده‌های ما برخورد می‌کنند. “اما اگر به عملکرد گروه به طور کلی نگاه کنید، یک خط نقره ای وجود دارد. هیچ سیستم واحدی در کل عملکرد خوبی نداشت، اما در هر دسته، حداقل یک سیستم عملکرد خوبی داشت. این بدان معناست که اصلاحات به راحتی در دسترس هستند و در برخی از موارد، ممکن است با چیزی بیش از یک به‌روزرسانی ساده نرم‌افزار انجام شود.”



منبع