این مینی ون برقی از شرکت سازنده تاکسی های لندن می آید


احتمالاً هرگز در مورد شرکت خودروهای الکتریکی لندن (LEVC) نشنیده اید. این شرکتی است که تاکسی لندن احیا شده را به شکل یک کابین الکتریکی با موتور 1.5 لیتری ولوو تولید می کند که به عنوان افزایش دهنده برد عمل می کند. LEVC متعلق به جیلی است – همان سازنده ای که لوتوس، ولوو، اسمارت، زیکر، پولستار و دیگران را نیز در اختیار دارد – و با L380 در حال گسترش تجارت خود در قلمرو جدیدی است.

این خودروی تک جعبه دارای طراحی مینیمالیستی است که گفته می شود از ایرباس A380 الهام گرفته شده است و نوار LED ساحلی به ساحل در جلو و چراغ های پرتو اصلی نصب شده در سپر آن الهام گرفته شده است. از کنار، جدا از دستگیره های درب و گلخانه بالا، بسیار معمولی به نظر می رسد. اما آنچه زیر پوست است جالب تر است.

L380 بر روی معماری فضایی جیلی (SOA) سوار می شود، پلتفرمی که طی یک دوره 2.5 ساله از مراکز تحقیق و توسعه در چین، سوئد، بریتانیا و آلمان توسعه یافته است. کابین جادار را می توان با شش یا هشت صندلی در اختیار داشت و گزینه دوم دارای چهار ردیف صندلی است. طول این مینی ون 209.3 اینچ است که 5.0 اینچ طولانی تر از کرایسلر پاسیفیکا است. فاصله بین دو محور 125.4 اینچ در مقابل 121.6 اینچ برای MPV آمریکایی است.

نیرو توسط یک پیشرانه الکتریکی تک موتوره با حداکثر توان 268 اسب بخار تامین می شود. بسته باتری نیکل کبالت منگنات (NMC) انرژی الکتریکی را ذخیره می کند، اگرچه هنوز اطلاعاتی در مورد ظرفیت آن وجود ندارد. پلت فرم SOA جیلی پشتیبان بسته های باتری بین 73 تا 120 کیلووات ساعت است.

L380 در مقطعی از سال آینده وارد بازار مینی ون های برقی چین خواهد شد. این خودرو در یک بخش بسیار شلوغ با رقبایی از تویوتا، ولوو، زیکر، دنزا، ترامپچی و دیگر خودروسازان رقابت خواهد کرد.



منبع