مسابقه لندکروز 70 درگ 2024 دوئل چهار سیلندر در مقابل V8 است


لندکروزر سری 70 که در سال 1984 عرضه شد، یکی از قدیمی ترین خودروهایی است که در حال حاضر تولید می شود. علیرغم سن ارجمندش، به این زودی ها از بین نمی رود زیرا تویوتا آن را برای سال 2024 به روز رسانی کرده است. مهم ترین چیز جدید، معرفی یک موتور دیزلی چهار سیلندر مدرن تر به عنوان جایگزینی برای V8 است که در حال حاضر وجود دارد. .

در حالی که اینترنت پر از مسابقات درگ بین پیکاپ ها است، ما به ندرت شاهد دوئل کامیون های شاسی بلند کابین در یک پیست بوده ایم. در واقع، این دو مدل لندکروزر 70 فاقد تخت هستند و نشان دهنده نسخه دیزلی V8 و مدل چهار دیگ جدید برای سال 2024 هستند. اسب‌های کار برای یک دوئل شتاب به پیست‌سواری Sandown در استرالیا برده شدند تا فاصله عملکرد بین دو موتور مشخص شود.

شایان ذکر است که V8 یک کابین تک کابین بود که 5046 پوند (2289 کیلوگرم) وزن داشت. در مورد مدل چهار سیلندر، آن را به سبک بدنه دو کابین عرضه می‌کردند و در اصل وزن آن 4797 پوند (2176 کیلوگرم) بود. به احتمال زیاد، دومی حدود 243 پوند (110 کیلوگرم) بالاست دریافت کرد، بنابراین کامیون 5039 پوند (2286 کیلوگرم) وزن داشت تا عملاً با حریف خود مطابقت داشته باشد.

در مورد موتورها، واحد کوچک شده دارای 201 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت (500 نیوتن متر) گشتاور است در حالی که V8 دارای 202 اسب بخار قدرت و 331 پوند فوت (450 نیوتن متر) است. هر دو حداکثر اسب بخار قدرت خود را در 3400 دور در دقیقه ارائه می کنند، اما گشتاور V8 زودتر می رسد، به جای 1600 دور در دقیقه، در 1200 دور در دقیقه. با این حال، 4 سیلندر 37 پوند فوت (50 نیوتن متر) اضافی را در اختیار دارد. علاوه بر این، موتور هشت سیلندر به یک دستی پنج سرعته قدیمی وصل شده است در حالی که موتور دیگر به یک اتوماتیک شش سرعته متصل است.

مسابقه درگ نشان می‌دهد که واقعاً جایگزینی برای جابه‌جایی وجود دارد، به‌ویژه وقتی شکاف نسلی بین موتورها را در نظر بگیرید. این موتور 4.5 لیتری V8 با نام رمز “1VD-FTV” از سال 2007 وجود داشته است، در حالی که تویوتا موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر 2.8 لیتری را با نام “1GD-FTV” در سال 2015 عرضه کرد. عامل تفاوت بین گیربکس ها، و ما از این موضوع تعجب نمی کنیم. نتیجه مسابقه درگ

دیدن اینکه چنین کامیونی که به حالت اولیه بازمی گردد، هنوز در سال 2023 وجود دارد، بسیار شاداب است، هرچند تنها در چند نقطه از جهان. استرالیا یکی از مهم ترین بازارهای لندکروزر سری 70 است، اما این خودروی سودمند نیز به عنوان یک SUV پنج در به ژاپن بازمی گردد. در خاورمیانه، حتی می‌توانید نوع شاسی‌بلند سه در با فاصله محوری کوتاه را تهیه کنید.

بدیهی است که آنها قصد ندارند جایی نزدیک یک پیست بروند، چه رسد به اینکه در یک مسابقه درگ رقابت کنند. قابل درک است که اینها فنری ترین وسایل نقلیه نیستند، اما شما را به انتهای دنیا می برند و برمی گردند و در عین حال قابلیت اطمینان ضد گلوله را ارائه می دهند.



منبع