این Infiniti V-6 پس از شکست عظیم شبیه پنیر سوئیسی است


گاهی اوقات تشخیص مشکل موتور ممکن است سخت باشد. و گاهی اوقات، نه یک، نه دو، یا حتی سه سوراخ بزرگ برای نشان دادن مشکل به شما دست می دهد. این موتور نیسان VQ برگرفته از اینفینیتی Q50 هیبریدی 2017 است چهار “درگاه های بازرسی” برنامه ریزی نشده پس از یک شکست فاجعه بار که تجربه آن در زمان واقعی باید حماسی باشد.

به عکس بالای این مقاله، به ویژه سوراخ بزرگ در بلوک، با دقت نگاه کنید. این در واقع دو سوراخ است که شما از آن نگاه می کنید، و سومی با میله ای شکسته که در بالای عکس بیرون زده است. هنگامی که دوربین زیر آن قرار می گیرد، سوراخ شماره چهار را می بینیم که از ظرف روغن بیرون زده است. این 3.5 لیتری V-6 به وضوح با یک انفجار جهنمی از بین رفت.

خرابی موتور نیسان VQ35
خرابی موتور نیسان VQ35

توجه داشته باشید، این فقط آسیبی است که قبل از شروع تخریب قابل مشاهده است. مانند سایر ویدیوهای کانال یوتیوب I Do Cars، ما از نیمه بالایی موتور شروع می کنیم. و به نظر بد نیست گهگاه تکه‌های فلزی پیدا می‌شود، اما سرها کاملاً تمیز هستند و مقدار زیادی سایش روی میل‌بادامک‌ها وجود ندارد. اما با جدا شدن قطعات، اوضاع بدتر می شود. تکه های فلزی در داخل و اطراف چرخ دنده های بادامک بسته شده اند و لوب های بادامک پس از بیرون آمدن و بازرسی سایش بیشتری نشان می دهند. برای برداشتن پوشش زمان بندی نیاز به انداختن ظرف روغن دارد و همانطور که می توانید حدس بزنید پر از قطعات فلزی درهم ریخته است.

اینجاست که تخریب جالب می شود. وقتی سرها را برداشته بود، مشخص می‌شود که در نقطه‌ای، شخصی با مهارت مشکوک به موتور ضربه می‌زد. به نظر می رسد آثار آب شستگی روی عرشه از یک ابزار سنگ زنی باشد که احتمالاً برای تمیز کردن سطح قبل از نصب مجدد واشر سر استفاده می شود. همچنین یک لوله خنک کننده وجود دارد که به جای واشر با سیلیکون پرکار نصب شده است. آیا این می تواند به شکست کمک کند؟ غیرممکن است که بگوییم، اما تعمیرات کلی به احتمال زیاد کمکی به این موضوع نکرده است.

البته تیتراژ این تور VQ35 قسمت پایینی است و نابود حتی به توصیف آن نزدیک نمی شود. یک پیستون در اصل یک پنکیک است. دو پیستون دیگر به شدت آسیب دیده اند و بقیه ساییدگی قابل توجهی نشان می دهند. بلوک تا حدی جویده می شود، میل لنگ پاره می شود و میله ها یا خم می شوند یا شکسته می شوند. این بدترین موتوری است که در مدت زمان طولانی دیده ایم.

چه چیزی باعث آسیب شد؟ این رویداد مشخص ناشناخته است، اما شواهد نشان می دهد که رانندگی طولانی مدت با روغن ناکافی در نهایت باعث مرگ این موتور شده است. و احتمالاً یک رویداد غافلگیرکننده نیز نبوده است. یک یاتاقان می‌تواند بچرخد، احتمالاً مربوط به واشرهای نامناسب سر است که مایع خنک‌کننده به داخل روغن نشت می‌کند. همانطور که موتور به کار خود ادامه می داد، فلز حاصل از یاتاقان چرخیده در موتور به گردش در می آمد و باعث سایش بیشتر اجزای حیاتی می شد که منجر به آنچه در اینجا داریم. با توجه به شواهد، این معقول ترین توضیح است.

نکته اخلاقی داستان در اینجا این است که روغن خود را چک کنید و مرتباً آن را تعویض کنید. این بسیار ارزان تر از بازسازی یا تعویض موتور است.



منبع