مشخصات فنی پراید ۱۴۱ خودرو۴۵ | alfaromeoblog

متاسفانه قیمت خرید پراید با توجه به نوسانات شدید و غیر ثابت بازار روز به روز در حال افزایش است و این موضوع در مقایسه با ایمنی پایین و امکانات بسیار محدود این خودرو چندان منطقی نیست. همزمان با توقف تولید پراید، خودروهای داخلی از قبیل تیبا، ساینا، و کوییک جایگزین این خودرو شدند. در آبان ماه ۱۳۹۷ وزارت صنعت به تکرار توقف تولید و از رده خارج شدن این خودرو را اعلام نمود و تاریخ آن را به تیر ماه ۱۳۹۹ مجله خبری خودرو آلفا رومئو موکول کرد. این در حالی بود که تولید پراید ۱۳۲ در دی ماه ۱۳۹۸ متوقف شده بود و پراید ۱۱۱ و ۱۳۱ به ترتیب در اردیبهشت و تیر ماه ۱۳۹۹ به کل از رده خارج شدند و تولید آنها نیز متوقف شد. موتور آن نیز M13 می‌باشد و ابعاد این خودرو در طول به ۳۹۰۰ میلی متر و در عرض به ۱۶۰۰ میلیمتر و در ارتفاع به ۱۴۰۰ میلی متر می رسد. در نمای جانبی خودرو نیز نوار زه مانند مشکی رنگی در حد فاصل درب جلو و عقب دیده می‌شود.

  • نسل اول این خوردو هاچ‌بک‌های سه‌دری بودند که گزینه‌های چندانی نداشتند و تنها برای رفت‌وآمد در مسیرهای کوتاه طراحی شده بودند.
  • و در غیر این صورت حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نموده و کمک دریافت نمائید.
  • این محصول پراید همانند سایر مدل ها مورد استقبال ایرانیان واقع شده و مردم ادامه مطلب…
  • این مدل هم همانند ۱۳۱ در ابتدا هر ۷ تیپ را ساپورت می‌کرد اما اکنون تنها در دو تیپ SE و TL تولید می‌شود.
  • موتور انژکتوری این خودرو مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

پراید در واقع همان مزدا 121 است که در دهه هشتاد میلادی در ژاپن تولید و در برخی بازارها از جمله آمریکای شمالی و استرالیا با نام فورد فستیوا به‌فروش می‌رفت. پراید، خودرویی که به دلیل غیراستاندارد بودن در ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای مدت محدودی تولید شده، بیش از ۲0 سال است که در ایران تولید می‌شود. در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد، 28 درصد از تصادفات جاده‌ای در 10 ماه نخست سال 97 مربوط به پراید بوده، رئیس پلیس راهور ناجا به تازگی اعلام کرده، شماره‌گذاری پراید از سال 1399 متوقف می‌شود.

پراید سفری

داشبرد و همین طور رودری‌ها از نو طراحی شده تا علاوه بر تغییرات ظاهری شاهد تغییراتی در طراحی داخلی نیز باشیم. اما به دلیل استفاده از پلاستیک خشک، کابین پراید ۱۴۱ بی‌کیفیت به نظر می‌رسد. سایپا با راه اندازی تشکیلات جدید تولید خودرو در کاشان مدل هاچ بک پراید را با تغییرات اندکی در چراغ‌های جلو و عقب و تغییر فرم شیشه عقب به بازار می‌فرستد. تغییرات پراید 131 نسبت به پراید صندوقدار در سپر جلو و تغییر مکان چراغ های راهنما بعلاوه اضافه شدن امکاناتی مانند ABS ، فرمان هیدرولیک و ایربگ اشاره کرد. این خودرو تا کنون در 6 تیپ EX– SX– SL – LE – TL و SE تولید شده است که تیپ SE کاملترین تیپ پراید 131 است ادامه مطلب… برای رفع این مشکل سه عدد فیوز اصلی خودرو را چکاپ نمائید یا در غیر این صورت به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.

کتاب راهنمای کامل خودرو پراید 151

برای پیدا کردن فیوز مورد نظرتان می‌توانید از نقشه فیوز که در دفترچه راهنما وجود دارد، استفاده کنید. البته دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که طراحی داشبورد پراید در دو نسخه انجام شده است. طراحی نسخه قدیمی متناسب با داشبورد مدل های مشابه آن زمان مانند گلف GTI یا دوو سیلو بوده است و در طراحی های جدید نیز از اِلِمان های جدیدتری استفاده شده است. سند خودرو به نام خریدار است ولی برای واگذاری به غیر ابتدا باید از رهن شرکت خارج شود در نتیجه در صورت تسویه تسهیلات دریافتی با سپندخودرو امکان فروش آن را خواهید داشت.

علاوه بر آن، شاهد طراحی پروژکتور در سپر جلویی هستیم که در برخی تولیدات این مدل مشاهده می‌شد. البته همین تغییرات جزئی نیز در مقایسه با نسخه قبلی در جذابیت ظاهر خودرو تاثیر گذار بوده است. ۱۳۲ در سال ۱۳۸۷ بعد از اعمال تغییرات در سبد محصولات پراید قرار گرفت. پراید در اولین روزهای ورود به ایران دارای محبوبیت بسیار بالایی بود و بعد از سال ها تولید همچنان در لیست خودروهای پرفروش سایپا قرار دارد.

http://3dprintingindustry.ir