باز هم، حتی نزدیک نیست


تواریخ مسابقه درگ ایر یاقوت کبود Lucid Air Sapphire همچنان ادامه دارد. در چند هفته گذشته، ما شاهد این بودیم که سدان برقی 1234 اسب بخاری با سرعت 1.77 ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت در حالی که زمان 8.9 ثانیه یک چهارم مایل را می‌دید، سرعت می‌گرفت. این یک پاس انفرادی بود، و با شکست دادن آسان رقیب مستقیم خود در بازار، تسلا مدل S Plaid، از این عملکرد پشتیبانی کرد.

Dodge Challenger Demon 170 یک رقیب Lucid Air نیست. به راحتی می توان استدلال کرد که این وسایل نقلیه متضاد قطبی هستند، اما آنها یک چیز مشترک دارند. هر دو می توانند زیر 9 ثانیه در نوار درگ کار کنند. و اکنون، ما آنها را کنار هم در آخرین ویدیوی DragTimes داریم. روی کاغذ، این باید یک مسابقه بسیار نزدیک باشد. واقعیت اما کمی متفاوت است.

قبل از اینکه به آن بپردازیم، در اینجا مروری سریع از بازیکنان داریم. Demon 170 به معنای واقعی کلمه برای زندگی یک چهارم مایلی ساخته شده است. این موتور دارای 1025 اسب بخار از V-8 سوپرشارژر خود است، و بله، با E85 پر شده است، بنابراین کامپیوتر موتور باید تمام این قدرت را برای دویدن داشته باشد. لاستیک‌های Big ol' Drag در پشت نصب شده‌اند و در داخل، فقط یک صندلی برای راننده پیدا خواهید کرد. کاملاً موجود است همانطور که از کارخانه سفارش داده شده است، دقیقاً به سیستم تعلیق دگ استریپ تنظیم شده است که به آن اجازه می دهد چرخ های چرخ را از خط خارج کند.

اما Lucid Air Sapphire نیز موجودی کارخانه است. این پیشرانه 1234 اسب بخار از یک پیشرانه سه موتوره دارد، اما در این سدان چهار در قابل توجه چیزی درگ پیدا نخواهید کرد. این خودرو از لاستیک‌های خیابانی میشلین پایلوت اسپورت استفاده می‌کند و فضای داخلی مملو از صندلی‌هایی است که افراد می‌توانند جلو و عقب بنشینند. برای مسابقه درگ تنظیم نشده است، اما این مانع از شکست دادن همه چیز در پیست نمی شود.

و بدون درام اضافی، که شامل Demon 170 می شود. علیرغم اینکه چلنجر به طور خاص برای درگ استریپ های یک چهارم مایلی ساخته شده است، در هر مرحله از نبرد این مسابقه را از دست می دهد. بهترین ران سه گانه شیطان اولین پاس است که در آن سرعت 9.49 در 144.8 مایل در ساعت می رسد. اما Sapphire یک چهارم را در 9.01 ثانیه با سرعت 153 مایل در ساعت می‌چرخاند و حتی با وجود نداشتن لاستیک‌های درگ، خط را سخت‌تر ترک می‌کند. سیستم چهار چرخ متحرک Air Sapphire به سرعت 1.44 ثانیه 60 فوتی می رسد که نشان دهنده راه اندازی آن است. خیلی سخت. شیطان نیز به سختی پرتاب می شود، اما در 1.48 ثانیه، به اندازه کافی سخت نیست.

بعدی برای Lucid Air Sapphire چیست؟ ما همچنان امیدواریم که با Rimac Nevara به رقابت بپردازیم. این باید کاملاً مشابه باشد، اما تا آن زمان، لوسید ممکن است عنوان سریع‌ترین خودروی تولید یک چهارم مایل جهان را داشته باشد.



منبع