مرسدس AMG CLE53 کابریولت 2025 با قدرت 443 اسب بخار و فضای سر بی نهایت


اولین نسخه AMG کلاس جدید CLE در پایان سال 2023 معرفی شد و اکنون زمان آن رسیده است که کمی چیزها منتشر شود. چشمان خود را به مرسدس-AMG CLE53 کابریولت، ترکیبی از 443 اسب بخار و گشت و گذار در هوای آزاد، لذت ببرید.

این قدرت از همان توربوشارژ 3.0 لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌شود که در سقف سخت استفاده شده است. همچنین عملکرد بیش از حد افزایش یافته را دارد و به طور موقت حداکثر گشتاور را تا 443 پوند فوت افزایش می دهد. این قله واقعاً یک فلات است و نیروی رانش ثابت از 2200 تا 5000 دور در دقیقه را فراهم می کند. این خودرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به زمین می رود و هر چهار چرخ را از طریق سیستم 4Matic به حرکت در می آورد. کانورتیبل کمی کندتر از سقف سخت است و در 4.1 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد. با این حال، حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت به صورت الکترونیکی محدود شده است.

از نظر بصری، CLE53 کابریولت همان ارتقاء بدنه را با کوپه به اشتراک می گذارد. در جلو و عقب نسبت به مدل استاندارد کمی عریض تر است و در نتیجه گلگیرهای مخصوص AMG را دریافت می کند. دماغه دارای نمای اسپرت با جلوپنجره پانامریکانا است و در bacl می توانید اگزوزهای چهارگانه بیضی شکل مخصوص AMG را پیدا کنید. با حرکت به داخل، پیشرفت‌های AMG شامل نمایشگرهای ویژه برای راننده 12.3 اینچی و صفحه‌نمایش مرکزی 11.9 اینچی است، در حالی که صندلی‌ها دارای مارک ویژه هستند. صندلی های ارتقا یافته AMG Performance با تکیه گاه های تهاجمی تر اختیاری هستند.

تقویت اضافی ممکن است مفید باشد. CLE53 دارای یک شاسی تقویت شده برای مقابله با از بین رفتن سقف است و سیستم تعلیق AMG Ride Control استاندارد است. فرمان اکسل عقب نیز استاندارد است که می تواند تا 2.5 درجه زیر 60 مایل در ساعت مخالف جلو بچرخد. بالاتر از این سرعت، چرخ های عقب تا 0.7 درجه به موازات جلو می چرخند. به گفته مرسدس، این امر ثبات جهتی بیشتری را در سرعت های بالاتر فراهم می کند.

همانند کابریولت کلاس CLE موجود، نسخه AMG با سیستم‌های Airscarf و Aircap راننده و سرنشین جلو را گرم نگه می‌دارد. Airscarf استاندارد در CLE53، هوای گرم را به گردن افرادی که در جلو نشسته اند می دمد. Aircap از انحراف‌کننده‌های روی شیشه‌ی جلو و پشتی‌های سر عقب استفاده می‌کند تا هوا را از بالای سقف باز منحرف کند و در هنگام پایین‌بودن سقف، هوا را از بین ببرد. سقف طرح پارچه ای است که می تواند تا سرعت 37 مایل در ساعت کار کند. تقریباً در 20 ثانیه باز و بسته می شود.

قیمت مرسدس-AMG CLE53 کابریولت 2025 متعاقبا اعلام خواهد شد. ما می توانیم به شما بگوییم که CLE 450 در تریم بالا از 77600 دلار شروع می شود، بنابراین MSRP بالاتر از آن برای AMG CLE53 نقطه خوبی برای شروع است.



منبع