به زودی یک بالون با نمای داخلی مایباخ شما را به فضا می برد


مرسدس مایباخ در حال حاضر برخی از وسایل نقلیه خارج از این جهان را می سازد. اما اکنون، همراه با استارتاپی به نام Space Perspective، این خودروساز لوکس سطح بالا در واقع در حال حرکت به خارج از سیاره (نوعی) است.

مشارکت از روی زمین شروع می شود. شاسی بلند Maybach EQS به عنوان وسیله نقلیه رسمی برای برنامه Space Perspective هنگام شروع به کار عمل می کند و در هر پرواز 6 مسافر را به سمت کپسول تحت فشار خود می برد. به هر کپسول یک بالون فضایی عظیم با نیروی هیدروژن متصل شده است که مسافران را با سرعت 14 مایل در ساعت تا 100000 فوت بالا می برد (احمق های ساکن ناسا به ما یادآوری می کنند که فضا از ارتفاع 62 مایلی شروع می شود، بنابراین 100000 فوت دقیقاً ناشناخته بزرگ نیست).

شراکت چشم انداز فضایی مرسدس-مایباخ

هر سفر حدود شش ساعت طول می کشد. دو ساعت برای رسیدن به آنجا، دو ساعت شناور در فضا و دو ساعت در بازگشت. سوخت موشک لازم نیست جین پوینتر، بنیانگذار و همکار، خاطرنشان می کند که سفر Space Perspective مانند مرسدس-Maybach EQS الکتریکی، کربن خنثی و «کاملاً بی صدا» است.

پوینتر می‌گوید: «ما همه‌مان را به فضا می‌بریم، اما به روشی بسیار متفاوت از آنچه که به احتمال زیاد تصور می‌کردید. “این هیچ موشکی در کار نیست، هیچ Gs بالایی وجود ندارد، هیچ لباس فضایی وجود ندارد. در عوض، ما از بالونی استفاده می کنیم که به آرامی افراد را به فضا می برد تا آن تجربه اولیه فضانوردی را داشته باشند.”

داخل کپسول Space Perspective به نظر می رسد یک SUV لوکس با شش صندلی استراحت مانند رو به پنجره های عظیم – بزرگترین فضاپیما، Poynter اشاره می کند – با نوار مرکزی، مقداری فضای سبز، و بله، حتی حمام. فضای داخلی توسط Space Perspective طراحی شده است، اما ممکن است با این مشارکت تغییر کند.

شراکت چشم انداز فضایی مرسدس-مایباخ
شراکت چشم انداز فضایی مرسدس-مایباخ

در آینده، Maybach قصد دارد مهر خود را در داخل هر کپسول بگذارد. دانیل لسکو، رئیس مرسدس میباخ در ایالات متحده، خاطرنشان می کند: “در نهایت این تلاش به اوج می رسد که مایباخ در طراحی داخلی کپسول نقش داشته باشد.”

اولین ماموریت Space Perspective قرار است اواخر سال 2024 پرتاب شود و آزمایشات آن در حال حاضر ادامه دارد. و قیمت هر صندلی 125000 دلار است، به این معنی که پروازها منحصراً به افرادی محدود می شود که احتمالاً می توانند هزینه خرید Maybach EQS را داشته باشند.

پوینتر می‌گوید: «ما در آستانه بازگشت به پروازهای آزمایشی با پروازهای آزمایشی خدمه هستیم و سپس در اواسط سال آینده وارد پروازهای آزمایشی خدمه می‌شویم… و سپس در اواخر سال، در عملیات تجاری خواهیم بود». “بنابراین برای ما، زمان فوق‌العاده هیجان‌انگیزی برای عرضه این محصول به بازار است. ما در حال حاضر بیش از 1650 نفر را داریم که بلیط‌هایی را برای رفتن به فضا خریداری کرده‌اند، که برای ما بسیار هیجان‌انگیز است.”



منبع