تویوتا طرح مفهومی Baby Lunar Rover را با نشانه های طراحی لندکروزر FJ40 طراحی می کند


تویوتا یک بچه ماه نورد طراحی کرده است. این خودروساز امروز برای اولین بار آن را به مناسبت پنجاهمین سالگرد Calty Design Research، پایگاه طراحی آمریکایی خود به نمایش گذاشت.

Toyota Baby Lunar Cruiser (BLC) یکی از چندین کانسپت بود که خودروساز برای این سالگرد عرضه کرد. “برای فتح زمین های ناهموار روی زمین و فراتر از آن” طراحی شده است.

این کانسپت نشانه‌های استایلی را از FJ40 Land Cruiser، با خط برجسته «TOYOTA» در جلو گرفته تا به مریخی‌ها بفهماند که قابلیت آفرود واقعی چگونه به نظر می‌رسد. این وسیله نقلیه دارای یک سایبان شیشه جلو گسترده برای دید مطلوب به جلو است که در اطراف جلوپنجره گسترش می یابد.

در داخل، BLC دارای داشبورد دیجیتال با واقعیت افزوده، جوی استیک های دوگانه برای کنترل لاستیک های بدون هوا، پانل های MOLLE و صندلی های قابل تنظیم است. دارای مجموعه ای کامل از دوربین ها و سنسورها، درب عقب و موتورهای درون چرخ است.

این مفهوم همچنین از لندکروزری واقعی که در حال توسعه است الهام گرفته است. تویوتا در سال 2019 قراردادی را با آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن برای ساخت یک ماه نورد جدید امضا کرد. این طرح طراحی یک کشتی سرنشین دار و تحت فشار است که قادر به کاوش در سطح ماه باشد.

این شرکت گفت که می تواند با استفاده از فناوری پیل سوختی، مریخ نوردی را طراحی کند که بتواند بیش از 10000 کیلومتر (6213 مایل) را طی کند. این کمتر از 1000 کیلومتر کمتر از پیمودن کل محیط استوایی ماه است. این باید هر گونه نگرانی در مورد اضطراب برد را برطرف کند، اما برای سوخت گیری آن موفق باشید.

کانسپت تویوتا Baby Lunar Cruiser (BLC).
کانسپت تویوتا Baby Lunar Cruiser (BLC).

شاید تویوتا تنها خودروسازی نباشد که روزی دور ماه می چرخد. اوایل سال جاری، گروه موتور هیوندای (HGM) اعلام کرد که ساخت یک مریخ نورد اکتشافی ماه را آغاز کرده است. در نظر دارد نسخه ای با قابلیت راه اندازی در سال 2027 آماده کند.

HGM اعلام کرد که از قطعات برندهای خودروهای هیوندای و کیا، موتورهای الکتریکی، باتری‌ها، قطعات تعلیق، دوربین‌ها، سنسورها و موارد دیگر از خودروهای سواری این شرکت استفاده خواهد کرد.

جنرال موتورز ساخت مهتاب خود را در اوایل سال 2022 آغاز کرد و اعلام کرد که با لاکهید مارتین برای طراحی یک وسیله نقلیه قمری مینیمالیستی برای پروژه آرتمیس، پروژه ایالات متحده برای بازگشت به ماه، همکاری خواهد کرد. این یک سکوی ساده و خارج از جاده را برای دو فضانورد و محموله آنها به نمایش گذاشت.

مریخ نورد جنرال موتورز با استفاده از لاستیک های گودیر که از قبل در حال توسعه است، دور ماه می چرخد. باید در برابر محیط خشن ماه مقاومت کند و بدون هوا باشد. این شرکت تایرسازی قبلاً در ماموریت آپولو 11 در سال 1969 مشارکت داشته است.



منبع