خودروهای برقی Polestar آینده می توانند تنها در 10 دقیقه شارژ شوند


سدان Polestar 5 اساساً برداشت سوئد از پورشه تایکان است. و ما قبلاً آن را دیده‌ایم که از تپه در گودوود با وعده‌های 884 اسب بخار بالا می‌رود. اکنون می دانیم که از نظر تئوری با چه سرعتی می تواند در آینده شارژ شود. باز هم از نظر تئوری.

Polestar اخیراً آزمایشی را با یک نمونه اولیه 5 اولیه انجام داد که شاهد شارژ مجدد باتری آن از 10 تا 80 درصد تنها در 10 دقیقه بود و 200 مایل (320 کیلومتر) مسافت رانندگی را با یک بسته باتری 77.0 کیلووات ساعتی اضافه کرد. این سریعتر از Taycan تولیدی است که این کار را در حدود 18 دقیقه انجام می دهد. اگرچه، تایکان دارای ظرفیت باتری بزرگتر 105.0 کیلووات ساعت است.

شارژ 10 دقیقه ای پروتوتایپ Polestar 5

لازم به ذکر است که در این خودرو از بسته باتری مخصوص تولید شده توسط شرکتی به نام StoreDot استفاده شده است. این بسته همچنین می تواند در صورت نیاز به 100.0 کیلووات ساعت افزایش یابد. نرخ شارژ سریع DC 310 کیلووات با باتری 10 درصد بود و در واقع تا پایان شارژ به 370 کیلووات افزایش یافت. اما هیچ میانگین نرخ شارژ داده نشد.

ینس گروت، مهندس ارشد سیستم‌های باتری Polestar می‌گوید: «این مدرکی است که نشان می‌دهد اکنون می‌توانیم با این سرعت‌ها در یک خودروی استاندارد شارژ کنیم. ما خارج از بسته باتری چیز جدیدی اضافه نکردیم. هنوز پمپ خنک کننده اصلی و فن را داشت.

Polestar نگفته است که آیا قصد دارد از باتری‌های StoreDot در محصولات آینده استفاده کند یا خیر، اما می‌گوید که این آزمایش پیش‌نمایش «پک باتری نسل بعدی» خود را نشان می‌دهد. و نتایج اولیه امیدوار کننده است. این اولین باری است که از باتری StoreDot کاملاً کارآمد در یک خودروی الکتریکی استفاده می‌شود، بنابراین هنوز چیزهای زیادی در مورد اینکه این بسته باتری می‌تواند در طول زمان چگونه به نظر برسد، وجود دارد.

شارژ 10 دقیقه ای پروتوتایپ Polestar 5
شارژ 10 دقیقه ای پروتوتایپ Polestar 5

حتی اگر تا زمان ورود Polestar 5 باتری های StoreDot را نبینیم، این احتمال وجود دارد که این بسته ها را در محصولات آینده Polestar ببینیم. سدان 5 با معماری 800 ولتی با بسته باتری تخمینی 103.0 کیلووات ساعت و برد رانندگی در حدود 372 مایل معرفی خواهد شد. این محصول باید تا سال 2025 با تاریخ فروش در اواخر همان سال یا زمانی در سال 2026 به بازار عرضه شود. قیمت برای شروع حدود 90000 دلار خواهد بود.



منبع