در اینجا آنچه تویوتا در یاریس جدید GR تغییر داده است


تویوتا GR یاریس 2024 به روز شده همین هفته رونمایی شد. ارتقاهای قابل توجهی در قالب قدرت بیشتر، گشتاور بیشتر و یک اتوماتیک هشت سرعته جدید در دسترس دارد – که می توانید در اینجا بخوانید. اما مدل جدید 2024 چگونه با یاریس قبلی GR مقایسه می شود؟ ما این دو خودرو را در کنار هم قرار دادیم تا تمام تغییرات تویوتا را در کوچکترین هاچ بک داغ خود ببینیم.

جلو

تویوتا GR یاریس 2024
تویوتا جی آر یاریس 2023

GR Yaris قبلاً چهره ای تهاجمی داشت، اما این مدل 2024 حتی بدتر به نظر می رسد. فاسیای جلویی بازسازی شده دارای منافذ بزرگتری در هر گوشه و رادیاتورهای قابل مشاهده است که در پشت آنها قرار گرفته اند. نام تجاری جدید GR-Four در مرکز جلوپنجره برجسته است و چراغ های جلو نسبت به سال گذشته کمی متفاوت هستند.

عقب

تویوتا GR یاریس 2024
تویوتا جی آر یاریس 2023

تغییرات در قسمت پشتی به اندازه تغییرات جلو قابل توجه نیست. یک نوار نوری روشن بین چراغ‌های عقب وجود دارد، در حالی که طراحان چراغ ترمز سوم را به جای قرار دادن آن در نزدیکی سقف، بین لامپ‌های اصلی قرار دادند. طبق گزارشات، این کار برای آسان‌تر کردن نصب اسپویلر عقب بزرگتر روی سقف برای مالکان بوده است اتوموبیل. فاسیا یک بخش مش مستطیل شکل بین لوله های اگزوز اضافه می کند که تا حدی صدا خفه کن را در معرض دید قرار می دهد.

سمت

تویوتا GR یاریس 2024
تویوتا جی آر یاریس 2023

مانند بیشتر به روز رسانی خودرو، پهلوها کمترین تجدید نظر را دریافت می کنند. تویوتا چرخ‌های مختلفی را ارائه می‌کند، اما شکل ظاهری یاریس GR تغییری نمی‌کند.

داخلی

تویوتا GR یاریس 2024
تویوتا جی آر یاریس 2023

تازه سازی GR Yaris شامل یک بازسازی اساسی داخلی است. یک کنسول مرکزی جدید به جای اینکه از داشبورد بلند شود، یک محیط نقره‌ای برای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی اضافه می‌کند. دریچه های تهویه مطبوع هنوز در زیر نمایشگر قرار دارند، اما اکنون به جای بیضی شکل، شکل جعبه ای دارند.

ابزار

تویوتا GR یاریس 2024
تویوتا جی آر یاریس 2023

ابزارها نیز تغییرات قابل توجهی دریافت می کنند. یاریس 2024 GR از یک دسته ابزار دیجیتال برای جایگزینی سنج های آنالوگ قبلی استفاده می کند. این طراحی سرعت سنج، سرعت سنج و نمایشگر دنده را در یک قسمت و اطلاعات دیگر در کنار آن ترکیب می کند.

در زیر کاپوت

تویوتا GR یاریس 2024
تویوتا GR یاریس 2020

یاریس 2024 GR هنوز از موتور 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ استفاده می کند. از نظر زیبایی، ظاهر زیرپوش تغییر چندانی نمی کند، به جز تغییراتی در تریم قرمز. چیزی که نمی توانید ببینید این است که موتور اکنون 300 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور تولید می کند، در مقابل 268 اسب بخار و 273 پوند فوت پیش از این. تغییرات شامل سوپاپ های اگزوز مختلف، پیستون های سبک تر و افزایش فشار تزریق مستقیم است.

یاریس 2024 GR یاریس 2020 GR
خروجی 300 اسب بخار / 295 LB-FT 268 اسب بخار / 273 LB-FT



منبع