دوج چلنجر تنها با 35 فروش از فورد موستانگ در سه ماهه سوم 2023 پیشی گرفت


مردم، ما رسما وارد سه ماهه پایانی سال آخر این جنگ حماسی فروش ماشین اسب‌سواری شده‌ایم و این جنگ در حال شکل‌گیری میخکوب‌کننده است. دوج چلنجر و شورولت کامارو در غروب خورشید در سال 2024 حرکت خواهند کرد و فورد موستانگ را به طور پیش فرض برنده صحنه خودروهای عضلانی دیترویت خواهند کرد. اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، ما یک مبارزه خیابانی گردن و گردن برای کسب تاج فروش 2023 داریم.

ما در این مورد اغراق نمی کنیم. با فروش سه ماهه سوم 2023 از فورد، دوج و شورلت، ما می بینیم که موستانگ و چلنجر تقریباً تا ماه سپتامبر با هم برابر هستند. در حال حاضر دوج با فروش 35350 چلنجر پیشتاز است. فورد موستانگ تاکنون 35315 خانه پیدا کرده است. تفاوت بین آنها فقط 35 ماشین است. هک، تا زمانی که این مقاله منتشر شود، فورد می تواند جلوتر باشد.

در مورد آن هم اغراق نمی کنیم. فورد در اعلامیه فروش سه ماهه سوم خود اعلام کرد که فروش موستانگ در ماه سپتامبر 90 درصد افزایش داشته است. این اولین ماه فروش کامل برای مدل نسل هفتم است و به نظر می رسد این خودرو واقعاً محبوب است. به گفته فورد، موستانگ‌های 2024 ظرف شش روز پس از ورود به نمایندگی‌ها به فروش می‌رسند. از 9,884 فروش موستانگ لیست شده برای سه ماهه سه ماهه، بیش از نیمی – به طور دقیق 6,575 – در ماه سپتامبر بوده است. به زبان ساده، موستانگ آماده است سال را با قدرت به پایان برساند.

و فورد به چنین قدرتی نیاز دارد تا عنوان پرفروش‌ترین خودروی پونی آمریکا را از دوج پس بگیرد. علیرغم سپتامبر قوی، فروش موستانگ همچنان 3.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و مبادا فراموش کنیم، سال 2022 بدترین سال فروش موستانگ در تاریخ آن بود. تنها دلیل نزدیک شدن به رقابت فروش 2023 این است که فروش Challenger نیز کاهش یافته است. نسبت به سه ماهه سوم 2022 33 درصد کاهش داشته است و دستگاه عضله بزرگ در سال 16 درصد کاهش داشته است. و این آخرین سال برای Challenger همانطور که ما می شناسیم خواهد بود. مدل جدیدی در راه است، البته نه در آینده نزدیک. آیا آن را بسته است خیلی تولید طولانی مدت در بالا؟

شورولت کامارو این کار را نخواهد کرد و صادقانه بگویم، این یک تراژدی است. همانطور که ما در مورد موستانگ و چلنجر صحبت می کنیم، کامارو تنها خودروی پونی دیترویت است که سال فروش مثبتی داشته است. فروش سه ماهه سوم به 7351 دستگاه رسید که 7.2 درصد کاهش داشت. اما، فروش کامارو برای سال 28.7 درصد افزایش یافته است. متأسفانه، این هنوز به معنای فروش 24688 کراوات پاپیونی است که یادآوری آشکار از بدی سال 2022 برای طرفداران شوروی است.

و مانند چلنجر، 2024 نیز شاهد بازنشستگی کامارو خواهیم بود. شورولت گفته است که بازخواهد گشت، اما در حالی که ما حداقل ایده ای از آینده چلنجر داریم، هیچ توضیحی در مورد زمان و نحوه بازگشت کامارو وجود ندارد.

با سه ماه باقی مانده از سال فروش، می توانید شرط بندی کنید که مدیران هر سه برند دیترویت از نزدیک آمار فروش را زیر نظر داشته باشند. در مورد بقیه ما، همه چیز را در نظر بگیرید و از لحظه لذت ببرید. اگر نبرد موستانگ-چلنجر-کامارو در آینده بازگردد، این نبرد کوپه های V8 دو در موتاون نخواهد بود.



منبع