رادفورد موتورز ماشینی را که پیکس پیک را با آن بالا می‌برد به قیمت 1 میلیون دلار به شما می‌فروشد


ممکن است برداشت وحشیانه رادفورد موتورز تایپ 62-2 را با شکاف بزرگ جلو و بال عقب بزرگ مشابه از تپه بین‌المللی پایکس پیک امسال به یاد بیاورید. حالا، شما می توانید یکی از آنها را داشته باشید تا زمانی که مایل باشید حداقل 1 میلیون دلار بپردازید و در صف تولید 12 واحدی قرار بگیرید.

رادفورد این نسخه را Type 62-2 Track Car Edition می نامد و همانطور که از نام آن پیداست، این یک وسیله نقلیه قانونی جاده ای نیست. در مقایسه با خودروی خیابانی، بدنه آن حدود 9 اینچ عریض تر است و یک مونوکوک کامل از کامپوزیت کربن در زیر آن قرار دارد. این تغییرات همچنین اصلاحاتی را در زیر فریم ها، طراحی زیر بدنه و هندسه تعلیق به همراه دارد. وزن این دستگاه فقط 1898 پوند است، به این معنی که عناصر آیرودینامیکی عظیم باید ماشین را در مسیر مسابقه نگه دارند.

مانند پیکس پیک، خودروی پیست تایپ 62-2 با موتور 3.5 لیتری V6 سوپرشارژ وسط نصب شده است که 710 اسب بخار قدرت تولید می کند. نیرو از طریق یک گیربکس متوالی با تغییر پدال به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. همچنین یک سیستم خنک کننده ارتقا یافته وجود دارد. رادفورد تخمین می زند که می تواند در 2.2 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت و حداکثر سرعت 160 مایل در ساعت برسد که برای یک روز پیست بسیار سرگرم کننده به نظر می رسد.

جنسن باتن راننده سابق فرمول یک و بنیانگذار رادفورد در بیانیه ای گفت: «ماشین پیکس پیک ما امسال اولین نمونه از خودروی جدید Type 62-2 Track Edition ما بود. “یک سلاح تک صندلی که برای رام کردن کوه متولد شده است.”

رادفورد هر نسخه Track Car Edition را به عنوان یک کمیسیون جداگانه در نظر می گیرد. این بدان معناست که خریداران می توانند در مورد مواردی مانند داشتن یک یا دو صندلی و انتخاب طرح فرمان چپ یا راست تصمیم بگیرند. این شرکت حتی مایل به همکاری با مشتریان برای رقابت با وسایل نقلیه آنها در رویدادهای خاص مانند Pikes Peak یا Goodwood Hill Climb است.

رادفورد در سال 2021 از نوع قانونی جاده ای 62-2 (در بالا) رونمایی کرد و در اواخر همان سال تست پیش تولید را به پایان رساند. شکل آن از خودروی مسابقه ای لوتوس تایپ 62 در اواخر دهه 1960 الهام گرفته شده و از برخی اجزای اوورا مدرن استفاده می کند. خریداران می توانند بسته به سطح تریم، یک موتور 3.5 لیتری V6 سوپرشارژ با قدرت های 430، 500 یا 600 اسب بخاری دریافت کنند. گیربکس های شش سرعته دستی و هفت سرعته دوکلاچه در دسترس هستند. به‌جای استفاده از آینه‌های جانبی، دوربین‌های روی ساقه‌های گلگیر به راننده دید بیرون از خودرو را می‌دهند. تولید فقط به 62 نمونه محدود شده است.



منبع