راهنمای جامع جعبه فیوز و سیم کشی پراید کیان باتری، خرید اینترنتی باتری ماشین | alfaromeoblog

هرچند بسیاری از فعالان حوزه ی خودرو انتظار تغییر در موتور خودرو و ایمن تر شدن آن به دلیل سبک وزن بودنش را داشتند اما این آرزو در مورد پراید محقق نشد و فیس لیفت انجام شده شامل تغییرات بزرگی نمی شد. این گاری مال ۳۲ سال پیشه که هنوز داره به اسم مجله خبری خودرو آلفا رومئو خودرو ملی تولید میشه و … ها میرن میخرن. وقتی صحبت از پراید و به قول نارنجی‌های جاده مخصوص سایپا 111، 132 و … می‌شود، داد و فغان همه به آسمان بلند می‌شود. چراکه دیگر آن‌قدر منتقدان از بدی‌های این خودرو صحبت کرده‌اند که زبانشان مو درآورده!

  • پراید اولین بار در سال 1372 وارد بازار بسته و بدون تنوع ایران و با استقبال بسیاری مواجه شد.
  • ماشین کم استهلاک تر و کم خرج تر از پراید هم سراغ دارید ، خیلی از خانواده ها اگه پراید نباشه ،قدرت خرید هیچ ماشین دیگه ای رو ندارن .
  • خودرو پراید توسط کره جنوبی در مدل‌های DM و FS و هم‌چنین مدل سدان که به آن بتا نیز گفته می‌شد تولید شده است.
  • چراکه دیگر آن‌قدر منتقدان از بدی‌های این خودرو صحبت کرده‌اند که زبانشان مو درآورده!
  • بررسی تیپ های مختلف پراید به شما کمک می کند که میان مدل های موجود در بازار، کدام یک برای شما مناسب و به صرفه است.

به عنوان مثال، تیپ های SL و SX از سال ۱۳۹۲ به دلیل نداشتن ایربگ از چرخه تولید حذف شدند. استاندارد ترین تیپ های گروه ایکس ۱۰۰، SE و EX هستند که همچنان در مدل های مختلف این خودرو استفاده می‌شد. پراید ایمنی بالای ندارد و حتی قبل از اجباری شدن تنصب ترمز ABS بر روی خودرو، سایپا 131 ایمنی ضعیف تری داشت. با نصب ترمز ABS و کیسه های هوا به همراه فرمان هیدرولیک می توان این خودرو را به نسبت سایر محصولات خانواده پراید ایمن تر دانست.

قیمت روز پراید 131 در بازار ایران

این موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندر می‌تواند حداکثر ۶۳ اسب بخار قدرت تولید کند و ۱۰۳ نیوتن متر گشتاور دارد. پراید ۱۴۱ اولین فیس لیفتی است که گروه خودروسازی سایپا از پرفروش‌ترین خودرو بازار ایران عرضه کرد. اما طراحی و ساخت این خودرو کوچک شهری به قدری ضعیف بود که نتوانست خریداران را راضی کند و در نهایت تبدیل شد به ضعیف‌ترین و کم‌فروش‌ترین مدل پراید در تاریخ. آخرین عضو خانواده پراید که در سال های اخیر عرضه شد “پراید وانت” یا “پراید ۱۵۱” نام داشت.

پراید هاچبک

رنو کوئید داره با قیمت ۱۴ میلیون تو کشورای دیگه فروش میره در حالیکه پراید رو توکشور خودمون باید بالای ۲۰ میلیون پول داد . حدود ۱۰ سال سواری پرایدداشتم و از نظر فراوانی و ارزانی قطعات راضی بودم وحتی در مسافتهای دورهم با آن رفت و آمد داشتم واز جت ایمنی هم مشکلی برایم ایجاد نکرد. از سال 1987 خط تولید آن به کیاموتورز فروخته و مونتاژ آن با نشان کیا پراید در کره جنوبی آغاز شد.

با توجه به قیمت پایین و اقتصادی این خودرو نمی‌توان امکانات خاصی را از محصول ارزان قیمت سایپا انتظار داشت. البته تمام خودروهای سایپا به نسبت هم رده های بازار به دلیل قیمت پایین امکانات و تجهیزات خاصی را به مصرف کننده ارائه نمی کنند. طراحی پراید هیچ گونه زیبایی ندارد و همه چیز در ساده ترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفته است.

http://3dprintingindustry.ir