زوجی که گفته می‌شود نیسان اسکای لاین را غیرقانونی وارد کرده‌اند، ممکن است هفته آینده محاکمه شوند


قاضی دادگاه منطقه در جلسه مقدماتی هفته گذشته اعلام کرد که دادگاه تیم زن و شوهری که متهم به کلاهبرداری صدها عنوان برای خودروهای بازار ژاپن شده اند، در روز دوشنبه 11 دسامبر در شهرستان میامی داد آغاز خواهد شد.

وکلای آندرس دی. دیاز، 41 ساله، و نیکول جی. چیونگ، 35 ساله، گفتند که به مذاکره با دادستان های فلوریدا در مورد شرایط توافق نامه اقرار خواهند داد. با این حال، اگر هر دو طرف نتوانند به توافق برسند، پرونده می تواند طبق برنامه شروع شود.

دیاز و چیونگ مالک و اداره کننده دو شرکت Soho Imports و J-Spec Garage بودند که در قانونی کردن و فروش خودروهای اسپورت ژاپنی کمیاب مانند هوندا سیویک تایپ R 1998-2003، تویوتا سوپرا 1993-2002 و نیسان اسکای لاین 1989-2002 تخصص داشتند. GT-R. من در طول سال گذشته در طول گزارش کتابم، روند کار را دنبال کردم فرقه GT-Rکه در نوامبر منتشر شد، درباره اشتیاق علاقه مندان به GT-R و به طور کلی خودروهای بازار داخلی ژاپن (JDM) است.

به دلیل وجود قانون انطباق ایمنی خودروهای وارداتی در سال 1988، که معمولاً به عنوان “قانون 25 ساله” از آن یاد می شود، واردات قانونی و فدرال شدن چنین خودروهایی دشوار است. این بیان می‌دارد که، به استثنای معدود موارد، هر خودرویی که در اصل برای بازارهای خارج از کشور ساخته شده است را نمی‌توان تا ۲۵ سالگی به ایالات متحده وارد کرد و برای استفاده در جاده‌ها عنوان کرد.

ظاهراً دیاز و چیونگ عمدتاً از طریق Soho Imports صدها خودروی بازار ژاپن را به دست آوردند و عنوان آنها را به مشتریان خود در منطقه میامی و فراتر از آن فروختند. دادستان ها ادعا می کنند که این مشتریان کلاهبرداری شده اند زیرا آنها خودروهایی را که تحت نظارت آنها فدرال و قانونی برای رانندگی در ایالات متحده هستند خریداری کرده اند.

در واقع، دادستان ها می گویند، این خودروها به طور غیرقانونی به کشور وارد شده بودند، در آن زمان دیاز و چیونگ با تولید اسناد جعلی و تقلید از امضاهای رسمی فدرال، فرآیند دقیقی را برای جعل عناوین و ثبت نام خودرو انجام دادند.

وکلای مدافع طی جلسه ای در ماه اکتبر ادعا کردند که موکلان آنها مسئولیتی در قبال واردات خودروها از ژاپن که توسط یک شرکت جداگانه انجام می شد، ندارند.

دادستانی می گوید که دیاز و چیونگ آگاهانه فرآیندی را برای دور زدن روند ثبت نام فدرال و ایالتی ایجاد کردند. طبق اسناد به دست آمده از طریق درخواست سوابق عمومی، مقامات گفتند که این زوج با “استفاده از روش جدید” کلاهبرداری، عناوین قانونی فلوریدا را به دست آورده اند.

دیاز و چیونگ به جای اینکه نشان دهند خودروها به ایالات متحده وارد شده اند، ظاهراً اسنادی ارائه کردند مبنی بر اینکه این خودروها قبلاً به طور قانونی در کشور بوده و از ورمونت به فلوریدا در مسیر بین ایالتی هستند. این امر یک الزام بازرسی فیزیکی را برای عنوان خودروهای وارداتی که از کشورهای دیگر وارد می شوند دور می زد.

برای اثبات ادعای خود، دیاز و چیونگ ظاهراً اسناد گواهینامه ورمونت را جعل کردند و سپس امضای یک افسر پلیس محلی و یک کارمند عملیات میدانی وسایل نقلیه موتوری فلوریدا را جعل کردند. بر اساس یک سوگندنامه دستگیری، زمانی که امضای همان افسر و کارمند FMVFO برای تأیید عناوین 348 خودروی مورد نظر استفاده شد، به مقامات اطلاع داده شد.

مدارک جعلی همچنین حاوی یک مهر گواهی بود که فقط می تواند توسط یک دفتر منطقه ای FMVFO ارائه شود. در جریان یورش به خانه زوج متهم در اوایل سال 2022، مقامات می گویند که ماکتی از همان مهر را در داخل خانه پیدا کردند.

خودروهای مورد بحث شامل لیستی از مدل های پرفورمنس ژاپنی هستند که عمدتاً مربوط به دهه 1990 هستند. در میان آنها 27 تویوتا سوپرا، 28 هوندا سیویک و 31 هوندا و آکورا اینتگراس هستند. اما برجسته ترین وسیله نقلیه در لیست نیسان اسکای لاین است که در مجموع 88 وسیله نقلیه را شامل می شود که 46 مورد از آنها مدل های Skyline GT-R با عملکرد بالا هستند.

در طول جلسات دادرسی در طول سال گذشته، وکلای مدافع و دادستان به طور مداوم علاقه خود را برای حل و فصل پرونده قبل از محاکمه نشان داده اند. با این حال، تا زمانی که همه قربانیان استرداد دریافت نکنند، که غرامتی برای اموال از دست رفته یا آسیب دیده است، نمی توان توافق نامه ای را پذیرفت. وکلای دادگستری می گویند که اندازه و دامنه این پرونده، شامل صدها وسیله نقلیه و ادعاهای احتمالی استرداد، از وقوع این امر جلوگیری کرد.

در ماه ژوئیه، اسکات کاتلر، وکیل چیونگ، اشاره کرد که تعداد قربانیان – او در دادگاه گفت: “من می توانم بگویم “قربانیان” به نقل از دادگاه – به سختی می توان دقیقاً به همراه ارزش هر وسیله نقلیه مشخص کرد. مقامات در زمان دستگیری گفتند که خودروهای مربوطه باطل می شوند و ثبت نام آنها لغو می شود و در آینده اجازه ثبت نام مجدد در هیچ ایالتی را نخواهند داشت که اساسا مالکان را مجبور به تسلیم یا صادرات خودروهای مورد نظر می کند.

در صورت محکومیت، دیاز و چیونگ هر دو با احکام سنگین محکوم خواهند شد. هر مورد فردی کلاهبرداری یا جعل جنایت است و این اتهامات همچنین شامل چندین فقره توطئه و سرقت بزرگ خودرو است.



منبع