فدرال رزرو در حال بررسی نزدیک به نیم میلیون نیسان در مورد خرابی پیش از موعد موتور است


دفتر تحقیقات عیوب ایالات متحده (ODI) اعلام کرد که تحقیقاتی را برای بیش از 450000 نیسان به دلیل گزارش هایی مبنی بر خرابی زودهنگام موتور آغاز کرده است.

خودروهای مورد بحث شامل نیسان آلتیما برای سال های مدل 2019 تا 2023 و نیسان روگ از سال 2021 تا 2023 است. در اینفینیتی، QX50s ساخته شده از 2019 تا 2023 و QX55 از سال های 2022 و 2023 نیز در دست بررسی هستند.

نیسان بررسی این خودروها را تایید کرد موتور 1 و بیانیه زیر را ارائه کرد:

«گروه نیسان به ایمنی مشتریان خود متعهد است و در پاسخ به این تحقیقات با NHTSA همکاری نزدیک دارد. گروه نیسان برای روابط خود با NHTSA ارزش قائل است و به گفتگوی شفاف و مشارکتی در مورد همه موارد ایمنی محصول ادامه خواهد داد.

این خودروها از یکی از دو موتور استفاده می کنند: یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژ یا یک 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر. هر دو موتورهای تراکم متغیر هستند و ممکن است مشکلات مربوط به یاتاقان‌های اصلی و/یا پیوند L در انتهای پایینی این مشکل باشد. اسناد اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) به همین میزان است. در جریان گفتگوهای اولیه با این خودروساز، مشخص شد که نیسان در حال کار برای رفع مشکلات احتمالی این قطعات است.

توجه به این نکته ضروری است که در حال حاضر هیچ فراخوانی وجود ندارد. ODI تحقیقات مقدماتی را بر اساس شش گزارش خرابی موتور آغاز می کند. از این گزارش ها، سه مورد از Rogues با استفاده از توربو سه سیلندر بود. دو نفر از اینفینیتی آمدند، و یکی از آلتیما. این مدل ها از موتور 2.0 لیتری توربو چهار فوق الذکر استفاده می کنند. گزارش‌ها به از دست دادن قدرت، صداهای تق تق، قطعات فلزی در روغن و خرابی کامل اشاره می‌کنند.

خرابی موتور تقریباً در هر سرعتی مطمئناً می تواند یک نگرانی ایمنی باشد. از دست دادن موتور در بزرگراه می تواند به معنای عدم وجود فرمان یا ترمز برقی باشد که می تواند برای راننده انگشت شمار باشد. خرابی فاجعه بار می تواند روغن را در بزرگراه بیاندازد و وضعیت لغزنده را برای سایر رانندگان به خطر بیندازد. ما این تحقیقات را زیر نظر خواهیم داشت و در صورت تغییر، به‌روزرسانی‌هایی را ارائه می‌کنیم.



منبع